ترامپ و «اون» در آستانه راهی نو

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۲۵
ترامپ و «اون»
در آستانه راهی نو

 وال استریت ژورنال:

دیروز بسیاری از رسانه‌ها، خبر دیدار دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی را منتشر کردند. وال استریت ژورنال نیز با انتشار عکسی از این دیدار، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، رییس‌جمهور امریکا و رهبر کره ‌شمالی در هتل کاپلای سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده‌ و نشست تاریخی خود را آغاز کردند. گفته شده که این نخستین دیدار سران دو کشور پس از پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳میلادی است. رهبران دو کشور در ابتدای این دیدار با یکدیگر دست دادند و پیش از آغاز مذاکرات خود، که پشت درهای بسته و تنها در حضور مترجمان برگزار شد، برای دقایقی کوتاه در برابر دوربین رسانه‌های مختلف جهان قرار گرفتند و با خبرنگاران گفت‌وگو کردند.

پیش از این گفته شده بود که محور گفت‌وگوهای دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که نخستین دیدار یک رییس‌جمهور مستقر امریکا با یک رهبر کره شمالی است بر سر برنامه هسته‌یی پیونگ‌یانگ و تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌یی شبه‌ جزیره کره اعلام شده است. علاوه بر مایک پمپئو، جان بولتون، جان کلی و سارا هاکبی سندرز، دونالد ترامپ را در دیدار تاریخی‌اش با کیم جونگ اون همراهی خواهند کرد.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از پذیرش کشتی مهاجران خبر داد. به گزارش فایننشال تایمز در روزهای گذشته به دنبال خودداری ایتالیا و مالتا از پذیرفتن کشتی اکواریوس، سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی این سازمان در امور مهاجران، کمیسیون اروپا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از کشورهای مربوطه ازجمله ایتالیا و مالتا درخواست کردند تا هر چه زودتر مسوولیت بشردوستانه خود در قبال مهاجران کشتی اکواریوس را ادا کنند. سازمان «کمک به مدیترانه»

(SOS Méditerrané) روز یک‌شنبه اعلام کرد که ٦٢٩ مهاجر از آب‌های مدیترانه توسط کشتی «اکواریوس» نجات داده شدند. در میان این مهاجران ١٢٣مهاجر خردسال و بدون سرپرست، ١١کودک و ٧ زن حامله وجود دارند. صدها نفر از این مهاجران توسط نیروهای دریایی ایتالیا از دریا نجات داده شده سپس به «اکواریوس» انتقال یافته بودند اما وزیر داخله ایتالیا و نخست‌وزیر مالتا از پذیرفتن کشتی اکواریوس به بنادر خود خودداری کردند. آن طور که در این گزارش گفته شده به دنبال تلاش‌های بین‌المللی برای پذیرفتن یک کشتی امدادی حامل بیش از ٦٠٠ مهاجر که در آب‌‎های مدیترانه متوقف شده، اسپانیا روز دوشنبه ١١ژوئن اعلام کرد که مسوولیت مهاجران این کشتی را به عهده خواهد گرفت. پدرو سانچز، نخست‌وزیر جدید اسپانیا با اعلام خبر آمادگی اسپانیا برای پذیرایی از مهاجران کشتی «اکواریوس» با انتشار خبرنامه‌یی گفت:«وظیفه ماست که از بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری کنیم تا مهاجران در یک بندر مطمئن پیاده شوند.»

 

ارسال نظر