کشف اشیای تاریخی هزاره اول تا سوم پیش از میلاد

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۱۹
کشف اشیای تاریخی هزاره اول تا سوم پیش از میلاد

 

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، گفت: یگان حفاظت استان همدان 54 قلم شی‌ء تاریخی مربوط به هزاره اول تا سوم پیش از میلاد را در این استان کشف و ضبط کرد.

امیر رحمت اظهار کرد: یگان حفاظت استان همدان در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و به محض کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر نگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان نهاوند، ضمن تشکیل تیم ویژه عملیات، نسبت به بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی اقدام کردند.

او ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی در بازرسی از منزل فرد مذکور، ضمن دستگیری متهم، ماموران موفق به کشف و ضبط تعداد 55 قلم شیء قدیمی شامل دیگ سفالی، کاسه سه‌پایه سفالی، ظرف لوله‌دار، ابزار سنگی و... شدند. رحمت‌الهی افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، از 55 قلم شیء مکشوفه، تعداد 54 قطعه تاریخی بوده و قدمت آنها هزاره اول و سوم پیش از میلاد تخمین زده شد. فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش‌تر به ایرنا گفته بود که در سال 96، 57هزار و 692 شیء تاریخی از قاچاقچیان کشف شده است که تعدادی از آنها اصل و تعدادی دیگر بدل بوده‌اند. چند روز قبل نیز سنگ آسیاب دوره متاخر اسلامی در استان همدان کشف شده بود. این سنگ با دستگیری 6 نفر در رابطه با حفاری غیرمجاز و قاچاق اشیا در استان کشف شده بود. البته بیشتر اشیایی که از این قاچاقچیان کشف شد، بدلی بوده است.

 

 

ارسال نظر