اسپانیا؛ پیشتاز در تشکیل دولت زنانه

۱۳۹۷/۰۳/۱۹ - ۰۳:۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۱۹۳
اسپانیا؛ پیشتاز در تشکیل دولت زنانه

 ال پایس:

دولت سوسیالیست جدید اسپانیا در مقابل پادشاه این کشور سوگند یاد کرد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، از 17 عضو کابینه جدید، 11 پست در اختیار زنان قرار دارد. طبق این گزارش، زنان 61.1درصد از دولت جدید اسپانیا را تشکیل می‌دهند و آن‌طور که گفته شده این بالاترین میزان مشارکت زنان در تاریخ سیاسی این کشور است. براساس گزارش ال پایس، در تعداد کمی از کشورها بیش از نیمی از اعضای دولت را زنان تشکیل می‌دهند. ال پایس گفته که سانچز نیز خود را فمنیست می‌داند و از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی او، برابری جنسیتی در اسپانیا بود. پدرو سانچز رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا، هفته گذشته پس از رای عدم اعتماد پارلمان این کشور به ماریانو راخوی رهبر حزب مردم به نخست‌وزیری رسید. ماریانو راخوی پس از رای عدم اعتماد پارلمان اعلام کرد که از ریاست حزب مردم کنار می‌رود.

 اکونومیست:

دیروز، بسیاری از نشریات خارجی، طرح جلد خود را به سیاست خارجی ترامپ اختصاص داده‌اند. اکونومیست نیز با انتشار طرحی از ترامپ بر جلد خود، ترامپ را تهدیدی برای سیاست خارجه امریکا معرفی کرده است. اکونومیست نوشت: حتی اگر ترامپ موفق به عقد قرارداد با کره‌شمالی شود، باز هم سیاست خارجی او به امریکا و جهان آسیب خواهد زد. تایم نیز با اشاره به کمپینی که کاخ سفید برای جلوگیری از تحقیقات بازرس مولر درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که به سود ترامپ تمام شد، اقدامات او را ضربه به بدنه دموکراسی ایالات‌متحده توصیف کرد. آن‌طور که گفته شده، جلد نشریات اکونومیست، تایم و چاینا ریپورت یک پیام مشترک داشت: «ترامپ در هر صورت به سیاست خارجی امریکا و اصل دموکراسی این کشور لطمه خواهد زد.»

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از مواضع بوریس جانسون در دیدار با نتانیاهو منتشر کرد. طبق این گزارش، وزیر خارجه بریتانیا در دیدار با نتانیاهو تاکید کرد که کشورش به همراه آلمان و فرانسه معتقد است برجام بهترین روش برای تضمین آینده‌یی ایمن برای منطقه است. او گفته تا زمانی که ایران به توافق هسته‌یی پایبند بماند، بریتانیا نیز تعهد خود را ادامه می‌دهد. به گزارش تایمز، او همچنین درباره ضعف لندن در پیشبرد مذاکرات برگزیت هشدار داد. جانسون در ادامه اظهارات دلسرد کننده خود در مقابل برگزیت، از ورود ترزا می‌ نخست‌وزیر بریتانیا، به مرحله‎یی سخن گفته که بیش‌ از پیش وی را مقابل اتحادیه اروپا قرار می‎دهد. به گفته جانسون، برگزیت روندی غیرقابل بازگشت است اما بیم آن وجود دارد آن‌طور که دلخواه بریتانیاست، پیش نرود. او کسب مزایای اقتصادی برگزیت را در گرو اتخاذ سیاست مستقل از سوی لندن عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر