تغییر موضع جمهوری‌خواهان در قانون «داکا»

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۲۵
تغییر موضع جمهوری‌خواهان در قانون «داکا»

نیویورک‌تایمز:

دیروز، بسیاری از رسانه‌ها، خبر از تصمیم دونالد ترامپ در مورد دیدار با کره‌شمالی منتشر کردند. آن‌طور که گفته شده، رییس‌جمهوری امریکا، از دیدار با رهبر کره‌شمالی خبر داده است. این روزنامه نیز در صفحه اول خود، علاوه بر خبر دیدار ترامپ و «اون»، از تغییر موضع جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌یی امریکا خبر داد. به گزارش نیویورک‌تایمز، جمهوری‌خواهان امریکایی که تا پیش از این، با حمایت از ترامپ برای لغو قانون داکا تلاش می‌کردند، اکنون در آستانه انتخابات میان‌دوره‌یی کنگره امریکا، تصمیم گرفته‌اند از طرح مهاجرتی رویاپردازان، حمایت کنند. آن‌طور که گفته شده، جمهوری‌خواهان نگرانی‌های بسیاری برای ازدست دادن کرسی‌های خود در کنگره دارند. این در حالی است که طبق گزارش‌های منتشر شده، دونالد ترامپ در تلاش است تا با افزایش فشار بر دموکرات‌ها، قانون مهاجرتی خود را که با محدودیت‌های بسیار همراه است، تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌یی به تصویب برساند.

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، گزارشی از دیدار مقامات امریکا و کره‌شمالی منتشر کرد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، خبر داد که نشست او با رهبر کره‌شمالی در روز ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) در سنگاپور برگزار خواهد شد. آن‌طور که گفته شده این تصمیم دونالد ترامپ پس از جلسه یک‌ ساعته‌یی که او در دفتر خود با «کیم یونگ چول» از مقام‌های ارشد کره‌شمالی داشت، اعلام شده است. دونالد ترامپ اعلام کرده که مقام ارشد کره‌شمالی روز جمعه در دفتر ریاست‌جمهوری امریکا نامه‌یی از کیم جونگ‌اون رهبر کره‌شمالی به او داده است. آن‌طور که گفته شده، پس از جلسه روز جمعه ترامپ با این ژنرال کره‌شمالی، رییس‌جمهور امریکا تعهد کرد که طی مدتی که گفت‌وگوها بین دو کشور ادامه دارد امریکا تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی اعمال نکند.

ال‌پایس:

صفحه اول ال‌پایس، گزارشی از انتخابات اسپانیا منتشر کرد. طبق این گزارش، سیاستمدار سوسیالیست اسپانیایی به‌دنبال رای عدم اعتماد پارلمان به نخست‌وزیر پیشین این کشور به‌عنوان نخست‌وزیر جدید سوگند یاد کرد. آن‌طور که ال‌پایس نوشته، سانچز که ریاست حزب سوسیالیست را برعهده دارد، دیروز (شنبه) در کاخ «سرتوئلا» در حضور فلیپ ششم پادشاه اسپانیا به‌عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور سوگند یاد کرد. پدرو سانچز رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا در سخنرانی خود صحبت از تغییراتی کرد و در آن اولویت‌هایی که ماریانو راخوی برای کاهش بدهی ملی اعلام کرده بود را زیرسوال برد. سانچز اعلام کرد، در نظر دارد انتخاباتی را پیش از پایان دوره پارلمان در سال ۲۰۲۰ برگزار کند اما اعلام نکرد این انتخابات چه زمانی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر