خداحافظی نخست‌وزیر راست‌گرا

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۴۶
خداحافظی
 نخست‌وزیر راست‌گرا

 

 ال‌پایس:

دیروز بسیاری از نشریات، خبر از خداحافظی نخست‌وزیر اسپانیا منتشر کردند. طبق گزارش صفحه اول ال‌پایس با رای عدم اعتماد مجلس اسپانیا به ماریانو راخوی، نخست‌وزیر این کشور برکنار شده و پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور سوگند یاد می‌کند. آن طور که گفته شده، راخوی نخستین نخست‌وزیر اسپانیا در تاریخ معاصر این کشور است که در مجلس رای عدم اعتماد می‌گیرد. به دنبال رسوایی طولانی مدت فساد در حزب راستگرای مردم، حزب سوسیالیست خواهان رای عدم اعتماد به دولت شد که با حمایت دیگر احزاب همراه شد. همچنین گفته شده که حزب سوسیالیست درحالی دولت جدید اسپانیا را تشکیل می‌دهد که در مجلس دارای اکثریت نیست و احتمال داده می‌شود در هفته‌ها و ماه‌های بعد انتخابات برگزار شود.

 واشنگتن پست:

دولت امــریــکـا، تعرفه‌های جدید بر واردات آلومینیوم و فولاد را اعلام کرد. به گزارش واشنگتن پست، کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا که صادرکننده این دو کالا به امریکا هستند از این به بعد باید تعرفه بیشتری بپردازند. آن طور که گفته شده این موضوع واکنش مکزیک را برانگیخته و مقامات این کشور نیز اعلام کرده‌اند که آنها هم در مقابل تعرفه‌هایی در مورد کالاهای وارداتی از امریکا اعمال خواهند کرد. کمیسیون اتحادیه اروپا نیز تهدید به تعقیب حقوقی کرد. گفته می‌شود، اعمال تعرفه بر واردات ممکن است افزایش قیمت کالاهای مرتبط از محصولات غذایی کمپوت و کنسرو گرفته تا خودرو را در پی داشته باشد. طبق این گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به این امر اعلام کرد نسبت به این تصمیم امریکا شکایت کرده و از نهادهای مرتبط با سازمان تجارت جهانی این شکایت را دنبال می‌کند.

 نیویورک تایمز:

طبق گزارشی که نیویورک تایمز در صفحه اول خود منتشر کرد، وزیر خارجه امریکا از پیشرفت در مذاکرات با کره شمالی خبر داده است. آن طور که در این گزارش گفته شده «مایک پمپئو» وزیر خارجه امریکا بعد از دیدار با هیات کره شمالی در یک نشست خبری گفت که پیشرفت‌های خوبی در مذاکره با این کشور صورت گرفته است. به گفته وزیر خارجه امریکا کیم یونگ چول، مقام ارشد کره شمالی که به امریکا سفر کرده از نیویورک به واشنگتن می‌رود تا نامه‌یی را به آقای ترامپ تحویل دهد. به گفته پمپئو اگر «کیم جونگ اون» به خلع سلاح هسته‌یی بپردازد، مسیر روشنی در برابر کره شمالی قرار خواهد داشت و اگر این مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد واقعا تاریخی خواهد بود. طبق گزارش نیویورک تایمز به گفته یک کارشناس امریکایی، خلع سلاح کره‌شمالی حدود 15سال طول خواهد کشید.

 

ارسال نظر