کلیشه‌های از مدافتاده در سرود تیم ملی

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۱:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۲۲۹۶۷
کلیشه‌های از مدافتاده در سرود تیم ملی

 نادر مشایخی معتقد است، سرود رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پر از کلیشه‌های از مد افتاده است.

این آهنگساز و رهبر ارکستر درباره قطعه «۱۱ ستاره» به خوانندگی سالار عقیلی و آهنگسازی بابک زرین، به ایسنا گفت: نمی‌دانم این کار برای جام جهانی مناسب است یا نه اما به‌طور کل و به هزار دلیل می‌گویم این سرود خیلی ضعیف است. او اظهار کرد: موسیقی سرود تیم ملی برای فوتبال بسیار ضعیف است و حیف صدای سالار عقیلی که برای چنین کاری بخواند.

مشایخی افزود: تیم ملی در جام جهانی بازی می‌کند و برمی‌گردد و این چیزها هم فراموش می‌شود. گذشته از تمام اینها سرود باید حالتی داشته باشد که وقتی آن را می‌شنویم یادمان بماند و ما را به مفهوم موضوع مورد نظر و هیجان ارجاع دهد. این آهنگساز اضافه کرد: در این کار هر چه هست قبلا به انواع مختلف بارها شنیده‌ایم. بر این اساس کار ضعیف، الکی و از سر باز کردن ساخته شده است. او توضیح داد: ارکستراسیون این قطعه ضعیف است و ارکستر، آن حضور لازم را ندارد. تمام زورش را می‌زند چیزی به ما بگوید و مانند آدمی است که مدام کنار گوش ما داد و بیداد می‌کند.

مشایخی گفت: در این قطعه از کلیشه‌هایی استفاده شده که متعلق به ۴۰ سال قبل هستند. اگر می‌خواستند کارشان پاپ باشد چیزی که استفاده کرده‌اند، از مد افتاده است، اگر می‌خواستند اسطوره‌یی باشد استفاده ضعیف از گروه پاپ به‌طور همزمان با ارکستر، رگه‌های اسطوره‌یی را به‌طور کامل از آن گرفته است.

او در پایان تاکید کرد تنها نکته مثبت، سالار عقیلی است که متاسفم چرا روی این موسیقی خوانده است.

 

ارسال نظر