قهر و آشتی‌های پکن و واشنگتن

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۵۷
قهر و آشتی‌های
پکن و واشنگتن

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز، بسیاری از روزنامه‌ها، خبری از بازداشت تهیه‌کننده معروف هالیوودی منتشر کردند. این روزنامه نیز، علاوه بر انتشار خبر بازداشت تهیه‌کننده هالیوودی، گزارشی از احتمال دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی مطرح کرد. طبق این گزارش، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا که یک روز پیش‌تر و با ارسال نامه‌یی دیدار با کیم‌جونگ‌اون را لغو کرده بود، روز جمعه گفت: هنوز این امکان دارد که دیدار بین دو طرف در خرداد ماه در سنگاپور، برگزار شود. طبق این گزارش، پس از اینکه کره شمالی در پیامی اعلام کرد هنوز به برقراری مذاکرات امیدوار است، ترامپ هم گفت شاید هنوز بشود این دیدار را برگزار کرد. ترامپ در آکادمی نیروی دریایی امریکا گفت: «بیانیه‌یی که آنها (کره شمالی) منتشر کردند، خیلی خوب بود. حالا خواهیم دید چه می‌شود، شاید همان ۱۲ ژوئن – ۲۲ خرداد – دیدار داشته باشیم.»  

 نیویورک‌تایمز:

طبق گزارشی که نیویورک‌‌تایمز در صفحه اول خود به آن پرداخت، «هاروی واینستین» که یکی از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در امریکاست پس از شکایت بیش از ۸۰ زن به اتهام تجاوز، آزار و اذیت جنسی و سوءاستفاده توسط پلیس نیویورک دستگیر شد تا فرآیند قضایی رسیدگی به جرایم او آغاز شود. طبق این گزارش، شمار زنانی که شکایات خود را به ثبت رسانده‌اند یا در این زمینه با رسانه‌ها به گفت‌وگو پرداخته‌اند به ۸۲ نفر رسیده است. همچنین گفته شده، ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که نخستین‌بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد، موجب آغاز جنبش‌ Metoo# در هالیوود شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده از زنان در سینمای هالیوود است.

 ال‌پایس:

صفحه اول این روزنامه، از‌ دردسر نخست‌وزیر اسپانیا خبر داد. طبق گزارش ال‌پایس، پس از رای دادگاه اسپانیا به رشوه‌گیری حزب حاکم جبهه مردمی، اپوزیسیون سوسیالیست اسپانیا، دولت ماریانو راخوی را با طرحی برای رای عدم اعتماد به چالش کشید. آنطور که گفته شده پس از آنکه دادگاه ملی 29 تاجر و مقام جبهه مردمی را به تقلب، فرار از مالیات و پولشویی و همچنین چند جرم دیگر محکوم کرد، این تصمیم را برای رای عدم اعتماد به ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا تایید کرد. چالش سوسیالیست‌ها می‌تواند موجب شود که «حزب شهروند» که حامی دولت اقلیت نخست‌وزیر است، مجبور شود برای حمایت از این رای‌گیری تصمیم‌گیری کند. حزب ضد تشکیلاتی «ما می‌توانیم» نیز هم‌اکنون اعلام کرده که به اخراج راخوی رای می‌دهد.

 

 

ارسال نظر