تکثیر میلیاردرهای چینی

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۹۵
تکثیر میلیاردرهای چینی

گروه گوناگون  توانایی اقتصادی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که تمام کشورهای جهان در تلاش برای دستیابی به آن هستند. به گفته کارشناسان اقتصادی، رفاه مردم یک‌ کشور با میزان درآمد سالانه آنها مشخص می‌شود همچنین تعداد میلیاردرها در یک کشور گزینه‌یی برای سنجش وضعیت اقتصادی کشورهاست.

طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، مجموع ثروت‌ میلیاردرهای جهان در مقایسه با سال 2016 رشدی 17درصدی داشته و از 5.1 هزارمیلیارد در سال 2016 به 6 هزارمیلیارد دلار رسید. طبق یک گزارش جدید برای نخستین‌ بار، تعداد کل میلیاردرهای آسیا از تعداد میلیاردرهای امریکا بیشتر شده و در سال‌های آینده سه‌چهارم میلیاردرهای جدید جهان در چین و هند خواهند بود. آن طور که در تازه‌ترین بررسی‌ها مشخص شده، چین بالاترین سرعت رشد میلیاردرها را در 10سال آینده خواهد داشت. گفته شده که تا سال 2027 حدود 450میلیاردر به مجموع ثروتمندان چینی اضافه شود. براین اساس در 10سال آینده شمار ثروتمندان با بیش از یک میلیارد دلار در این کشور نزدیک به 700نفر خواهد شد. طبق این آمار در 10سال آینده شمار افزایش میلیاردرهای چینی از امریکایی پیشی خواهد گرفت این درحالی است که همچنان مجموع ثروتمندان امریکایی با درآمدی بیش از یک‌میلیارد دلار رتبه اول را در جهان حفظ خواهد کرد.

طبق گزارشی که در سال 2015 که در هند صورت گرفت یک‌درصد از جمعیت این کشور صاحب 73درصد از ثروت این کشور هستند و آن طور که در این گزارش گفته شده تا سال 2027 این کشور پس از چین بالاترین سرعت افزایش شمار میلیاردرها را در جهان خواهد داشت. براساس آمار منتشر شده پیش‌بینی می‌شود که تا 10سال آینده 238 ثروتمند به میلیاردرهای هندی اضافه شده و مجموع آنها به 357نفر خواهد رسید. البته این درحالی است که طبق گزارش یک موسسه تحقیقاتی ثروت، هند پس از روسیه، رتبه دوم نابرابری در توزیع ثروت در بین کشورهای مختلف جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق این گزارش، امریکا سومین کشوری است که تا سال 2027 شمار قابل ‌توجهی ثروتمند به مجموع میلیاردرهای آن اضافه خواهند شد. آن طور که در این آمار مشخص شده، پیش‌بینی‌ می‌شود تا 10سال آینده حدود 147نفر به مجموع میلیاردرهای امریکایی اضافه خواهد شد. هر چند که طبق این گزارش سرعت رشد میلیاردرهای چینی تا 10سال آینده بیشتر از امریکا خواهد بود اما همچنان طبق پیش‌بینی‌ها، امریکا با مجموع 884 میلیاردر در سال 2027 رتبه اول را از نظر تعداد افرادی که درآمدی بیش از یک‌میلیارد دلار دارند به خود اختصاص داده است.

آن طور که در این گزارش گفته شده تا 10سال آینده بیشترین تعداد ثروتمندان جهان در چین، هند و امریکا خواهند بود.

در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که روسیه با اتکا بر جهشی که در بازار سهام این کشور ایجاد شد در سال‌های اخیر شاهد افزایش 20درصدی تعداد میلیاردرها بود. آن طور که تازه‌ترین آمار نیز نشان می‌دهد، روسیه چهارمین کشوری است که تا سال 2027 افزایش قابل‌ توجهی در تعداد ثروتمندان با درآمدی بیش از یک‌میلیارد دلار خواهد داشت. براساس آمار در 10سال آینده تعداد میلیاردرهای روسیه با 63 نفر افزایش به 142نفر خواهد رسید.

استرالیا و هنگ‌کنگ نیز رتبه‌های چهارم و پنجم را در افزایش شمار ثروتمندان تا 10سال آینده به خود اختصاص داده‌اند. طبق آمار اعلام شده تا سال 2027 حدود 22تا 25نفر به مجموع میلیاردرهای این کشورها اضافه خواهند شد. این درحالی است که براساس بسیاری از گزارش‌ها، استرالیا رتبه نخست را در جذب ثروتمندان جهان برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داده است. همچنین پیش‌بینی شده که تا 10سال آینده حدود 13نفر به شمار میلیاردرهای کانادا و کره‌جنوبی اضافه خواهد شد. آن طور که گفته شده، شمار میلیاردرهای کانادایی از سال 2000 روند صعودی داشته است.

براساس این گزارش، شمار میلیاردرهای سوییس و ژاپن با افزایش 11تا 12نفر به ‌ترتیب به 43و 46نفر خواهد رسید.

در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که در چند سال اخیر جهان شاهد بیشترین افزایش تعداد میلیاردرها بوده به طوری که هر دو روز، یک نفر بر تعداد آنها اضافه می‌شود. این درحالی است که گفته شده 82 درصد از کل ثروتی که در سال 2017 تولید شده در دست یک‌درصد از ثروتمندترین افراد جهان بوده و نیمی از مردم که کمترین درآمدها را دارند هیچ افزایشی در میزان دارایی‌هایشان نداشته‌اند.

 

ارسال نظر