سفارت ترامپ بر خون غزه

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۲۴
سفارت ترامپ بر خون غزه

 

 گاردین:

دیروز، صفحه اول تمام روزنامه‌ها، عکسی از کشتار گسترده فلسطینی‌ها در روز انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس منتشر کرده بودند. گاردین نیز با انتشار عکسی از ایوانکا ترامپ در روز افتتاح سفارت امریکا در قدس، در کنار عکسی از کشتار مردم فلسطین، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، هم‌زمان با افتتاح سفارت امریکا در اسراییل در شهر بیت‌المقدس، تظاهرات ده‌ها هزار فلسطینی در مرز غزه به خشونت کشیده شد. این اعتراضات در حالی است که از چندین روز پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه سفارت جدید امریکا در قدس اشغالی، تدابیر امنیتی شدیدی در این شهر برقرار شده است. ارتش رژیم صهیونیستی با نصب پلاکاردهایی به زبان عربی درخصوص نزدیک شدن معترضان نوار غزه به مرزهای فلسطین اشغالی هشدار دادند. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل در واکنش به درگیری‌های امروز غزه گفته است هر کشوری حق دفاع از مرزهای خود را دارد و اقدام اسراییل را «دفاع از خود» توصیف کرده است.

 ‌تایمز:

‌تایمز نیز در صفحه اول خود به نقل از گزارش وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان تظاهرات روز دوشنبه فلسطینی‌ها دست‌کم 61 فلسطینی شهید و بیش از 2700 تن نیز زخمی شدند. آنطور که گفته شده، در هفتادمین سالروز «نکبت» در مرزهای نوار غزه با اسراییل تجمع کرده و برای عبور از دیوار حائل تلاش کردند که سربازان اسراییلی با شلیک گلوله جنگی به مصاف آنها رفتند. از زمان آغاز راهپیمایی بازگشت این بیشترین تعدادی از معترضان فلسطینی است که شهید می‌شوند. وزارت بهداشت در غزه از مقامات مصری خواهان کمک‌رسانی به بیمارستان‌ها از طریق ارسال دارو و تجهیزات پزشکی شده است. همچنین، جواد عواد وزیر بهداشت فلسطین از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواست برای توقف کشتار فلسطینی‌ها توسط اسراییل اقدامی انجام دهند. او از سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ و سازمان ملل خواست مانع اقدامات اسراییل شوند.

 نیویورک تایمز:

در صفحه اول نیویورک‌تایمز نیز، علاوه بر انتشار تصویری از کشتار گسترده در غزه، گزارشی از انتخابات عراق و ناکامی تلاش‌های امریکا برای تاثیرگذاری در این انتخابات منتشر کرد. طبق این گزارش، کسب بیشترین کرسی توسط ائتلاف السائرون و تحالف الفتح به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جریان‌های سیاسی ضدامریکایی، پیام اصلی مردم عراق در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور است. آنطور که گفته شده، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد، بعد از شمارش ۹۱درصد آرا در ۱۶ استان از مجموع ۱۸ استان عراق لیست «سائرون» به ریاست مقتدی صدر همچنان پیشتاز انتخابات پارلمانی است.

 

ارسال نظر