جوجه خروسی که می‌خواهد مادرش را نجات دهد

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۲۱
جوجه خروسی که می‌خواهد مادرش را نجات دهد

کارگردان انیمیشن «نجات کبود» می‌گوید: این اثر اکنون مراحل تولید را طی می‌کند تا برای سال ۹۹ آماده شود. سالار خزایی نویسنده و کارگردان انیمیشن درباره ساخت پروژه‌یی با نام «نجات کبود» گفت: ما پروژه سینمایی «نجات کبود» را سال گذشته کلید زدیم که قرار است یک انیمیشن در حدود ۹۵دقیقه به صورت سه‌بعدی و ترکیبی از فانتزی-رئال باشد.

او درباره داستان این انیمیشن توضیح داد: «نجات کبود» اثری فانتزی است و داستان آن در مزرعه‌یی در دماوند روایت می‌شود. ماجرا هم از این قرار است که جوجه خروسی می‌خواهد مادرش را که قرار است برای شب یلدا پخته شود، نجات دهد. خزایی درباره مرحله فعلی ساخت این انیمیشن به مهر گفت: در حال حاضر مدل‌ کاراکترهای انیمیشن ساخته می‌شود و در مراحل پایانی نیز صداپیشه‌ها به کار اضافه می‌شوند. این کارگردان انیمیشن با اشاره به هدف از ساخت این انیمیشن عنوان کرد: بنای ما براین است که این انیمیشن را در فضایی جهانی عرضه کنیم و به همین دلیل اکت‌های شخصیت‌ها هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهد بود، چراکه دیالوگ‌های اثر به زبان انگلیسی است.

او درباره فضای «نجات کبود» نیز گفت: انیمیشن در فضای ایرانی و براساس لوکیشن‌ها، المان‌ها و اسامی فرهنگ خود ما ساخته می‌شود و به آیین‌هایی مثل جشن شب یلدا می‌پردازیم اما چون هدفمان این است که در جهان عرضه شود به زبان انگلیسی فکر کردیم. این کارگردان درباره زمان به پایان رساندن ساخت این اثر عنوان کرد: انیمیشن «نجات کبود» کاملا با سرمایه شخصی ساخته می‌شود و تلاش می‌کنیم، این انیمیشن را به جشنواره جهانی فیلم فجر که سال ۹۹ برگزار می‌شود، برسانیم. «نجات کبود» در موسسه انیمیشن په‌پوله پارس ساخته می‌شود و عوامل آن به این شرح هستند: نویسنده و کارگردان: سالار خزایی، تهیه‌کننده: رقیه حسینی، سرمایه‌گذاران: محمدحسین و عاطفه زاغری، مریم رحمانی، کارگردان هنری و کانسپت آرتیست: امید نکوهمت، کارگردان فنی: مرتضی قمری، روابط عمومی: شیوا شقاقی، مشاور پروژه: حسن رضاخانی‌کربلایی، سوپروایزر روبات‌های انیماتور: زهرا سفری.

 

ارسال نظر