این جشنواره را منظم برگزار کنید!

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۴۹
این جشنواره را منظم برگزار کنید!

برخی شرکت‌کنندگان جشنواره تئاتر دانشگاهی با اشاره به کاستی‌ها و ضعف‌های این دوره از جشنواره معتقدند: با وجود تمام مشکلات حداقل انتظار از دست‌اندرکاران جشنواره این است که چنین رویدادی را با نظم بیشتری برگزار کنند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در بیست‌و‌یکمین سال برگزاری‌اش شاهد انتقاداتی از طرف شرکت‌کنندگانش است که از جمله آن می‌توان به فشردگی در برنامه‌ها، اعلام دیرهنگام جدول و تقویم اجرای گروه‌های نمایشی، بی‌نظمی در برنامه‌ها و همچنین کمک هزینه گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در جشنواره که حتی به گروه‌هایی که اجرایشان به پایان رسیده هم چیزی داده نشده است، اشاره کرد.

این اتفاقات در حالی در جشنواره امسال رخ می‌دهد که در سال‌های اخیر کارگردانان و شرکت‌کنندگان حاضر در این رویداد هنری به نحوه سیاست‌گذاری و شیوه انتخاب آثار جشنواره تئاتر دانشگاهی که موجب سرخوردگی و ناامیدی بسیاری از دانشجویان شده، هم انتقاداتی داشته‌اند.

عرفان ابراهیمی نویسنده و کارگردان نمایش «کمانگیر» که از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در این جشنواره حضور پیدا کرده است، با انتقاد از شرایط برگزاری جشنواره به ایسنا گفت: نخستین انتقادی که من به این رویداد هنری دارم، این است که ارگانی مثل وزارت علوم که عهده‌دار برگزاری این جشنواره است به گونه‌یی با آن برخورد می‌کند که گویی کار اضافه‌یی انجام می‌دهد و جزو اولویت‌های او نیست و همین فشردگی برنامه‌ها و اعلام دیرهنگام تقویم اجراها و بودجه نامشخص آن روی هر تیمی که بخواهد این جشنواره را برگزار کند، تاثیرگذار خواهد بود. او ادامه داد: دومین انتقادم به مسوولان برگزاری این جشنواره است. در یک‌سری از بخش‌ها واقعا ضعیف عمل کردند. مثلا باید کمک هزینه ورود به یک جشنواره را زودتر به دست شرکت‌کنندگان برسانند، اما تاکنون که من نمایشم را اجرا کردم و تمام هزینه‌ها از جیب خودم پرداخت شده هنوز پولی از طرف این جشنواره به ما داده نشده و پاسخ مسوولان جشنواره نیز این است که هنوز وزارت علوم به آنها بودجه نداده است. مانلی حسین‌پور کارگردان نمایش «دلقک‌های غمگین»،که از دانشگاه آزاد تنکابن در این جشنواره شرکت کرده است و نمایش‌اش در ایام جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی در تهران و بوشهر روی صحنه رفت، درباره شرایط این دوره جشنواره گفت: امسال بی‌نظمی‌هایی به چشم می‌خورد، البته به‌طور دقیق نمی‌توانم آن را با سال‌های گذشته مقایسه کنم اما امسال شرایط سخت و خاصی برای گروه‌های دانشجویی ایجاد شد. او در ادامه توضیح داد: یک گروه‌ دانشجویی که می‌خواست از یک شهرستان به بخش مناطق این جشنواره که در بوشهر برگزار شد، برود باید هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شد. این در حالی بود که هیچ بودجه‌ یا کمک هزینه‌یی به ما داده نشد و می‌گفتند که باید خودتان از دانشگاه محل تحصیل‌تان این بودجه را دریافت کنید. بنابراین ما برای حضور در بوشهر کاملا با هزینه شخصی آمدیم و من در ابتدا می‌خواستم به خاطر این هزینه‌ها از حضور در این جشنواره انصراف دهم.

 

 

ارسال نظر