«همه می‌دانند» یادآور آثار هانکه و کاپولا

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۱۵
«همه می‌دانند» یادآور آثار هانکه و کاپولا

جدیدترین فیلم اصغر فرهادی که یک‌شنبه شب به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد دیروز بازتاب وسیعی در نشریات سینمایی داشت.

به گزارش گاردین، فیلم «همه می‌دانند» اصغر فرهادی که دیشب برای نخستین‌بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد با نقدهای مختلفی روبه‌رو شده است.

منتقد ورایتی در این باره نوشت: بین فیلم «گذشته» که در پاریس ساخته شد و درام جدید اسپانیایی «همه می‌دانند»، اصغر فرهادی کارگردان ایرانی برنده جایزه اسکار بیشتر به نگاه تعلیق‌آمیز وودی آلن گرایش پیدا کرده و به ساخت فیلم‌هایی با بازیگران زیبا در کشوری اروپایی روی آورده است. منتقد هالیوود ریپورتر هم نوشت: ماجراهای خانوادگی، تفاوت طبقاتی، کودکانی که این وسط زیر سقف‌ها خرد می‌شوند (و بیشتر جنبه استعاری دارد) رازهای سر به مهر قدیمی که ناگهان به سطح می‌آیند و... روی کاغذ «همه می‌دانند» دارای مواد کلاسیک و بهترین کار فرهادی است اما به جای همه سوال‌هایی که درباره مسوولیت اخلاقی از جنبه‌های مختلف مطرح می‌شد، او در آخرین فیلم بلندش که برای نخستین‌بار به زبان اسپانیایی ساخته شده بیشتر به ژانر مشخص گرایش پیدا کرده و به ماجرای آدم‌ربایی در جایی می‌پردازد که بیشتر روستایی و به دنبال پول بیشتر هستند. نتیجه عجیب و غافلگیرانه است که بخشی از کار را به سمت فیلمی تریلر و بخشی را به سمت درام خانوادگی سوق می‌دهد و در این میان بازیگران محبوبی که گرد آورده فیلم را برای خانه‌های هنری سراسر جهان جذاب می‌کند.

 

ارسال نظر