ضد و نقیض‌های ترامپ در نیویورک‌تایمز

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۲۰۶
ضد و نقیض‌های ترامپ
در نیویورک‌تایمز

 نیویورک‌تایمز

اظهارات ضد‌ و نقیض ترامپ درباره پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی دردسرساز شد. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود به این موضوع پرداخت و درباره آن نوشت: دونالد ترامپ، در اظهارنظر مناقشه‌برانگیزی اعلام کرد، رودی جولیانی وکیل جدیدش، باید درباره ماجرای پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ حقایقش را راستی‌آزمایی کند.

به گفته این منبع، این در حالی است که جولیانی اخیرا روایت جدید متناقض با روایت سابق ترامپ درباره ماجرای پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های مستهجن، به علت ارتباطش با رییس‌جمهور امریکا آن هم از محل بودجه تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده است.

ترامپ اخیرا پذیرفت که به این بازیگر حق‌السکوت پرداخت شده اما پرداخت آن از محل بودجه تبلیغات انتخاباتی را رد کرد. ترامپ روز جمعه جولیانی را سرزنش کرد حتی با وجود آنکه او تاکید کرد که «ما هیچ روایتی را درباره این حق‌السکوت ۱۳۰هزار دلاری تغییر نمی‌دهیم.»

به گزارش نیویورک‌تایمز، چند ساعت بعد جولیانی از اظهارنظر قبلی‌اش مبنی بر اینکه پرداخت این حق‌السکوت به تاریخ ۲۷ اکتبر به این دلیل انجام شده که ترامپ در مسیر کمپین انتخاباتی بوده عقب‌نشینی کرد. جولیانی در بیانیه‌یی روز جمعه گفت: این پول پرداخت شد تا یک ادعای شخصی و غلط برای حفاظت از خانواده رییس‌جمهور حل و فصل شود. در هر صورت چه او کاندیدا می‌بود چه نمی‌بود این کار انجام می‌شد.

 وال‌استریت ژورنال

دیروز روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارش صفحه اول خود به خبری درباره نرخ بیکاری در امریکا پرداخته بود. براساس گزارش این روزنامه، نرخ بیکاری در امریکا به کمترین میزان در 17سال گذشته کاهش یافت. وزارت کار امریکا اعلام کرد، در ماه اکتبر ۲۶۱ هزار نفر در ایالات‌متحده مشغول به‌کار شدند که این رقم برای ماه قبل از آن ۱۸هزار نفر ثبت شده بود.

به گفته این منابع، در همین حال نرخ بیکاری امریکا در ماه اکتبر به 4.1درصد کاهش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن 4.2درصد است و به‌عنوان کمترین نرخ بیکاری امریکا از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد محسوب می‌شود. رشد دستمزد در امریکا در ماه نوامبر در مقایسه با ماه قبل از آن با ۴دهم درصد کاهش به 2.4درصد رسید و این حاکی از رشد کند نرخ تورم در این کشور دارد.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، بهبود نرخ اشتغال‌زایی می‌تواند منجر به تداوم افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو امریکا شود و در حال حاضر سرمایه‌گذاران به‌ طرز قابل‌توجهی بر این باور هستند که بانک مرکزی امریکا در ماه آینده میلادی نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

 

ارسال نظر