رد پای امریکا در جنگ یمن

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۲۷
رد پای امریکا در جنگ یمن

  نیویورک‌تایمز:

دیروز روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارش صفحه اول خود اعلام کرد که نیروهای ویژه امریکا به عربستان در جنگ یمن کمک می‌کنند. طبق این گزارش که گفته می‌شود به نقل از مسوولان امریکایی و دیپلمات‌های اروپایی منتشر شده، امریکا دسامبر گذشته حدود ۱۰نفر از نیروهای ویژه خود را به صورت محرمانه به منطقه مرزی جنوب عربستان فرستاد.

به گفته این منابع، نیروهای ویژه امریکا به عربستانی‌ها برای مشخص کردن محل انبار موشک‌های بالستیک و سکوهای پرتاب موشک و انهدام آنها کمک می‌کنند. کماندوهای امریکایی به نیروهای عربستانی درباره امنیت مرزها مشورت می‌دادند. نیروهای ویژه عربستانی با مربیان اطلاعاتی امریکایی در نجران برای مشخص کردن مرکز شلیک موشک‌ها کمک می‌کنند.

به‌گزارش نیویورک‌تایمز، این روزنامه نوشت که تاکنون سند و مدرکی درباره اینکه نیروهای امریکایی وارد خاک یمن شده باشند، وجود نداشته است. پیش از این وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که نظامیان امریکایی خدمات تجهیز هواپیماها به سوخت و حمایت لجستیکی و اطلاعاتی از عربستان سعودی ارائه می‌کنند.

 چاینا دیلی:

این روزها کره‌شمالی در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. در هفته گذشته دیدار رهبران دو کره خبرساز شد و پس از آن وعده لغو فعالیت‌های هسته‌یی از سوی کره‌شمالی و اجازه بازدید بازرسان بین‌المللی از سایت‌های اتمی این کشور. دیروز نیز بسیاری از روزنامه‌ها خبر دیدار وزیر خارجه چین و رهبر کره‌شمالی را منتشر کردند. طبق گزارش صفحه اول چاینا دیلی وزیر خارجه چین که برای سفر دو روزه به کره‌شمالی رفته، با رهبر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس گزارش چاینا دیلی، کیم‌ جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در دیدار با وانگ‌یی وزیر امور خارجه چین در پیونگ یانگ اعلام کرد که تغییرات مثبت اخیر در شبه‌جزیره کره برای یک راه‌حل صلح‌آمیز بسیار مفید است. همچنین در این دیدار رهبر کره‌شمالی بر پایبندی‌اش بر خلع سلاح اتمی تاکید کرد. در همین حال وزیر امور خارجه چین نیز گفته است که رهبر کره‌شمالی مذاکره را فرصتی مغتنم شمرده و تصمیم جدی گرفته و به‌دنبال تغییرات مثبت است. براساس بیانیه وزارت خارجه چین، وزیر خارجه این کشور حمایت خود را از ادامه همکاری و گفت‌وگو با کره‌شمالی در تمام ابعاد اعلام کرده است.

آنطور که گفته شده، «وانگ یی» نخستین وزیر خارجه چین است که در 11 سال گذشته به کره شمالی سفر کرده است و در جریان ملاقات‌های خود در پیونگ یانگ درباره دیدار سران دو کره، اجلاس احتمالی سران امریکا و کره شمالی، سفر «شی» به پیونگ یانگ و برقراری رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره گفت‌وگو کرده است.

 

 

ارسال نظر