درخواست ماندن «فیلشاه» در لیست اکران

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۲۶
درخواست ماندن «فیلشاه» در لیست اکران

تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» درخواست کرد که اکران این فیلم به ‌پایان نرسد. او این انیمیشن ساخته هادی محمدیان را پدیده اکران نوروزی اعلام کرد. به گزارش مهر، حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان درباره آخرین وضعیت نمایش این فیلم گفت: پس از رشد ۶۰درصدی فروش «فیلشاه» در هفته آخر فروردین و ادامه این روند در هفته اول اردیبهشت ماه، این فیلم برای سومین هفته متوالی رشد فروش داشت تا در پایان هفته هفتم اکرانش تنها فیلم نوروزی باشد که همچنان روند صعودی دارد.

او در ادامه گفت: «فیلشاه» در حالی هفته پایانی اکران در سینمای سرگروهش را سپری کرد که توانست رکورد فروش هفتگی خود را بشکند و به فروش حدود یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیونی در هفته هفتم اکرانش برسد.

جعفری با ابراز گلایه از کاهش سقف اکران فیلم‌های نوروزی در سرگروه‌های سینمایی گفت: با وجود این افزایش استقبال، براساس نظامنامه جدید اکران از این هفته باید سرگروه خود را واگذار کنیم و این در درجه اول به ضرر تهیه‌کننده بخش خصوصی است که حیاتش به فروش در گیشه سینماها وابسته است.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: متاسفانه از سوی مسوولان شاهد نگاه کمی و نه کیفی به اکران در سینمای ایران هستیم. سیاست افزایش تعداد فیلم‌های نوروزی و کاهش سقف اکران در کنار هم موجب شده فیلم‌ها فرصت آگاهی و جذب مخاطب را از دست بدهند و برخلاف قابلیت فروش مجبور به واگذاری سینماهای خود شوند.

جعفری درباره تجربه اکران نوروزی یک انیمیشن گفت: «فیلشاه» را می‌توان پدیده اکران نوروزی امسال دانست؛ انیمیشنی که به دلیل مشغله‌های خانواده‌ها و کودکان در روزهای پایانی سال با فروش کمی شروع کرد اما به مرور از انتهای جدول اکران نوروزی خود را به رتبه‌های بالا رساند و حتی در گیشه فروش هفته جاری بالاتر از ۵ فیلم دیگر نوروزی در جایگاه سوم ایستاد.

این تهیه‌کننده افزود: اینکه یک فیلم کودک انیمیشن توانست با آثاری که پیش‌بینی می‌شد، گیشه موفقی در نوروز داشته باشد، به خوبی رقابت کند و سینما رفتن در نوروز را به فرصتی تازه برای فراغت جمعی کودکان و خانواده‌ها تبدیل کند، اتفاق مبارک و تجربه خوبی برای سینمای ایران و گروه «هنرپویا» بود.

جعفری تاکید کرد: البته نگاه ما در «هنرپویا» بیش از هرچیز به مخاطبان وفادار خود است که چه در اثر پیشین «شاهزاده روم» و چه «فیلشاه» مهم‌ترین عامل در موفقیت ما بودند اما کسانی که خود را سال‌ها مولف در سینمای کودک می‌دانستند چه در جشنواره ملی فیلم فجر و چه در اکران این فیلم، تلاش خود را کردند تا ثابت کنند فقط «شاهزاده روم» یک اتفاق بود اما باید طرز نگاه به سینمای کودک و انیمیشن را عوض کنیم و مخاطب امروز را بشناسیم. امروز «فیلشاه» در آستانه ثبت رکوردی تازه در گیشه انیمیشن ایران قرار دارد و به مرز فروش ۵میلیارد تومان رسیده است.

 

 

ارسال نظر