حال نمایشگاه کتاب خوب است

۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۲۵
حال نمایشگاه کتاب خوب است

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بسته شدن پنج غرفه مواد غذایی در نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین صفری در نشست خبری دیروز، جابه‌جایی محل برگزاری را مهم‌ترین مساله سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دانست و گفت: نمایشگاه کتاب با وجود وسعت و مخاطبان زیادی که دارد فقط در ۱۰ روز اهمیت پیدا می‌کند و گویا در طول سال اهمیت خود را از دست می‌دهد. باید یک‌بار برای همیشه فکری برای جانمایی و صاحب‌خانه شدن نمایشگاه کرد، زیرا هزینه نیروی انسانی و احداث و تخریب‌ها بسیار است و با جانمایی درست می‌توان جلو این هزینه‌ها را گرفت، همچنین نمایشگاه مطبوعات، رسانه‌های دیجیتال و سایر نمایشگاه‌ها را در آن‌ جانمایی کرد.

او سپس افزود: با توجه به دسترسی‌ای که مصلی دارد و همچنین اینکه نگاه مدیران مصلی فرهنگی است تا زمانی‌که نمایشگاه از وضعیت خانه‌به‌دوشی رها نشده است ما کار خودمان را در مصلی ادامه می‌دهیم. من باز هم تاکید می‌کنم با توجه به اینکه بعد از دو سال از شهر آفتاب به مصلی برگشتیم، اما با تغییراتی که در مصلی وجود داشت انگار برای بار اول است که نمایشگاه کتاب را در مصلی برگزار می‌کنیم.

صفری با اشاره به همکاری نهادهای مختلف با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در بخش ترافیک و ایمنی شهری با توجه به اینکه حجم مراجعه‌کنندگان زیاد بوده و ترافیک در محدوده مصلی سنگین بوده با ما نهایت همکاری را داشته‌اند در حوزه رفاهی هماهنگی‌های خوبی با سازمان حمل و نقل عمومی داشته‌ایم. همچنین پایانه اتوبوسرانی و دو پایانه تاکسیرانی در مصلی کمک بسیاری برای جلوگیری از ترافیک و جابه‌جایی راحت مردم داشته است.

او درباره این غرفه‌های بسته ‌شده اظهار کرد: این غرفه‌ها توسط دانشگاه شهید بهشتی اول تذکر دریافت کرده بودند و به‌خاطر رعایت نکردن بهداشت پلمب شدند. ما ابتدا به غرفه‌ها تذکر شفاهی می‌دهیم، سپس اگر دوباره تخلف‌شان ادامه داشته باشد از آنها تعهد می‌گیریم و چنانچه توجهی نکنند غرفه‌ها پلمب می‌شود. ما با کسی تعارف نداریم.

او همچنین درباره اسکان دانشجویانی که می‌خواهند به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند، گفت: در هفته آینده بیش از ۸۰۰دانشجو به نمایشگاه مراجعه می‌کنند که هماهنگی لازم برای اسکان آنها در حرم مطهر انجام شده است. ما برنامه‌هایی را در نظر داریم تا ناشران شهرستانی نیز اسکان داده شوند.

صفری درباره پارکینگ‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به محدودیت پارکینگ که وجود داشت، بیشتر این پارکینگ‌ها در اختیار عوامل اجرایی نمایشگاه قرار گرفت. او سپس تاکید کرد: بیش از ۹۰درصد مشکلاتی که ما در روز اول داشتیم، برطرف شده است. دستگاه‌های کارت‌خوان به دلیل زیرساخت موقتی که در روز اول داشتند کار نمی‌کردند. برخی غرفه‌ها نیز دستگاه کارت‌خوان نداشتند که این موضوع به مغایرت شماره حسابی که اعلام کرده بودند، بازمی‌گشت. اطلاع‌رسانی ما در طول این مدت ضعیف بوده و سعی کردیم این مشکلات را برطرف کنیم.

 

 

ارسال نظر