روزگار نو در کره‌شمالی

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ - ۰۰:۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۰۴۸
روزگار نو در کره‌شمالی

 واشنگتن‌پست:

تغییر موضع ناگهانی رهبر کره‌شمالی، تعجب جوامع جهانی را برانگیخته است. او در یک اقدام غیرقابل‌ پیش‌بینی، علاوه بر قبول قرار دیدار، پس از 60 سال، از مرز کره‌شمالی خارج و به خاک کره‌جنوبی پا گذاشت. دیروز هم، بسیاری از روزنامه‌ها، خبر از توافق کره‌شمالی برای تعطیلی سایت‌های هسته‌یی منتشر کردند. واشنگتن‌پست نیز دیروز در صفحه اول خود، خبر توقف فعالیت‌های هسته‌یی کره‌شمالی را منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که

«کیم جونگ اون» برای بستن این مراکز هسته‌یی در حضور بازرسان بین‌المللی و خبرنگاران قول همکاری داده است. بر این اساس رهبر کره‌شمالی گفته است: مراکز آزمایش هسته‌یی در ماه مه ‌تعطیل خواهد شد و به همین مناسبت از کارشناسان بین‌المللی و امریکایی دعوت می‌شود که شاهد این اقدام باشند.

 ال‌پایس:

صدها پناهجو در مرز امریکا و مکزیک تجمع کردند. طبق گزارش صفحه اول روزنامه ال‌پایس، صدها مهاجر که قصد پناهنده شدن در امریکا را دارند خود را به مرز این کشور با مکزیک رسانده‌اند. آن‌طور که در ال‌پایس گفته شده، حدود ۲۰۰ مهاجر از کشورهای امریکای مرکزی به‌خصوص هندوراس و برای فرار از خشونت‌های گروه‌های تبهکار خود را به مرز امریکا و مکزیک رسانده‌اند تا در این کشور پناهنده شوند. این افراد در مرز دو کشور در نزدیکی سن‌دیه‌گو متوقف شده و از ورود به خاک ایالات‌متحده بازمانده‌اند. هنوز مشخص نیست این افراد که ریشه آنها عمدتا به کشورهای امریکای‌جنوبی برمی‌گردد، جواز ورود به امریکا را پیدا می‌کنند یا به کشوری که از آن آمده‌اند برگردانده خواهند شد؛ اما در حال حاضر این افراد در پشت مرز در انتظارند.

 ‌یو‌اس‌ای تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از دستگیری عامل تیراندازی ایالت تنسی منتشر کرد. طبق گزارش یو‌اس‌ای تودی، 22 آوریل، یک مرد برهنه در امریکا با تیراندازی در رستورانی در ایالت تنسی ۴ نفر را کشت و ۴ نفر را هم زخمی کرد. این تیراندازی ساعت 5:32 بامداد به وقت محلی در یکی از شعب رستوران زنجیره‌یی «وافل هاوس» در نشویل، واقع در ایالت تنسی امریکا رخ داد. پلیس نشویل در همان روز، عامل تیراندازی را شناسایی و معرفی کرد اما نتوانست او را دستگیر کند و با پخش تصویر این فرد، از مردم خواست در صورت مشاهده، او را معرفی کنند. براساس گزارش دیروز این روزنامه، بعد از یک ‌هفته این جوان که عامل قتل 4 نفر بود، دستگیر شد.

 

ارسال نظر