ردپای روسیه در انتخاباتی دیگر

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۷۰
ردپای روسیه
در انتخاباتی دیگر

 سان‌دی تایمز:

 دیروز این روزنامه در صفحه اول خود اعلام کرد که روسیه در انتخابات ۲۰۱۷ بریتانیا مداخله کرده بود. طبق این گزارش، روسیه با استفاده از هزاران حساب کاربری در توییتر توانسته در انتخابات پارلمانی بریتانیا در سال گذشته میلادی نفوذ کرده و در مراحل پایانی به جرمی کوربین کمک کند. آن‌طور که گفته شده، حدود ۶۵۰۰ حساب روسی پیام‌هایی در حمایت از حزب کارگر بریتانیا منتشر کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهد، ۸۰درصد حساب‌ها چند هفته مانده به انتخابات پارلمانی هشتم ژوئن ایجاد شدند و در زمان‌های حساس کمپین بسیار فعال عمل کردند. به گزارش سان‌دی تایمز، بسیاری از حساب‌ها روبات‌های اینترنتی بودند که با استفاده از اسامی بریتانیایی، رای‌دهندگان را هدف پیام‌های سیاسی سازماندهی‌ شده قرار دادند. این یافته‌ها با ادعاهای مرتبط با نفوذ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا در حمایت از دونالد ترامپ همخوانی دارد.

 

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تاثیرات مذاکره دو کره منتشر کرده است. طبق این گزارش، دیدار رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی و توافق خلع سلاح اتمی، دولت امریکا را در اعمال قوانین خود پیرامون کره شمالی محدود می‌کند. از طرفی زمان و محدوده توافق خلع سلاح اتمی دو کره، به درستی مشخص نشده است. طبق این گزارش، هرچند که دونالد ترامپ تلاش بسیاری برای خوشحال نشان‌دادن خود بابت این مذاکرات دارد، اما به‌نظر می‌رسد نگرانی‌های بسیاری برای او ایجاد شده است، چرا که در صورت اتحاد دو کره، دولت امریکا باید به درخواست‌های کره‌شمالی پاسخگو باشد. این در حالی است که در صورت توافق دو کره برای خروج نیروهای امریکایی از شبه‌جزیره کره، در روابط و تحریم‌های چین و امریکا نیز چالش‌هایی ایجاد می‌شود که برای امریکا خوشایند نیست.

 سان‌دی مورنینگ پست:

این روزنامه در صفحه اول خود خبر از دیدار رییس‌جمهوری چین و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند منتشر کرد. طبق این گزارش کشورهای هند و چین در مورد راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ اقتصادی مشترک در افغانستان توافق کرده‌اند. نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در شهر ووهان چین با شی جین‌پینگ رییس‌جمهوری چین ملاقات کرد و بر حل مشکلات روابط اقتصادی منطقه تاکید کرد. رهبران هند و چین در دیگر دیدار‌های غیر رسمی در مورد حل تنش‌های سیاسی و منازعات گفت‌وگو و اعلام کردند که هر دو کشور این آگاهی سیاسی را دارند که مشکلات‌شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند. آن‌طور که گفته شده راه‌اندازی این پروژه‌های مشترک می‌تواند تنش‌هایی را که هند و چین در مورد افغانستان با یکدیگر دارند، کاهش دهد.

 

 

ارسال نظر