روایت‌ زنی که داعش برای سرش جایزه گذاشت

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۶۹
روایت‌ زنی که داعش برای سرش جایزه گذاشت

کارگردان نمایش «مرد شده» که در تالار «مولوی» بر صحنه است، درباره کاراکتر اصلی این نمایش گفت: «ریحانه» در زمان محدود 150نفر از رهبران داعش را کشت و به همین دلیل داعش برای سر او جایزه 2میلیون دلاری قرار داده است.

آسو بهاری در ادامه توضیح داد: اطلاعات شخصی او (ریحانه) و همچنین عکس‌های او در فضای مجازی کم است تا شناسایی نشود، زیرا به نماد مقاومت کوبانی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، نمایش «مرد شده» به نویسندگی و کارگردانی آسو بهاری از تاریخ 16 فروردین ماه در سالن بزرگ تالار مولوی روی صحنه ‌رفته است و کارگردانش علت ساخت این نمایش را این‌گونه توضیح داد: من یک کرد هستم و جریان و اتفاقاتی که در خاورمیانه برای قوم کرد می‌افتاد را پیگیری می‌کردم. کوبانی شهری است که توسط داعش محاصره بود تنها رابطه شهر کوبانی با دنیای بیرون مرز ترکیه بود چون سه طرف آن توسط داعش گرفته شده بود.

از یک جایی به علت مشکلات دو کشور مرز ترکیه هم بسته شده و کوبانی در یک محاصره یک ساله قرار گرفت. مردم شهر کوبانی تلاش کردند که از شهرشان دفاع کنند اما کار به جایی رسید که فقط دو کوچه از شهر باقی مانده بود که ناگهان یک اتفاقی افتاد و یکی از قوانین مهم داعش به بیرون درز پیدا کرد و آن قانون این بود که افراد داعش اعتقاد دارند که اگر توسط شمشیر، چاقو یا اسلحه یک زن کشته شوند، مستقیم به جهنم می‌روند.

 وی در ادامه گفت: این اتفاق موجب شد تا کوبانی کوچه به کوچه پس گرفته شود و حضور این زنان در جبهه توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت و با هواپیما و دادن سلاح این زنان را حمایت کردند و موجب آزادی کوبانی شد.

بهاری در رابطه با داستان نمایش یادآور شد: در میان این زنان دختری به نام «ریحانه» بود. «ریحانه» دختری بود که در دانشگاه حقوق بشر می‌خواند و پدری داشت که شکارچی بود و به همین دلیل کار با اسلحه دورزن یا غناصه را بلد بود. او یک تک تیرانداز حرفه‌یی است و در یک جنگ نقش مهمی دارد.

آسو بهاری در رابطه با تعیین جایزه 2میلیون دلاری داعش برای ریحانه گفت: ریحانه در زمان محدود 150نفر از رهبران داعش را کشت و به همین دلیل داعش برای سر او جایزه 2 میلیون دلاری قرار داده است. اطلاعات شخصی او و همچنین عکس‌های او در فضای مجازی کم است تا شناسایی نشود، زیرا به نماد مقاومت کوبانی تبدیل شده است.

 

ارسال نظر