رونمایی از یک هدیه جدید به موزه هنرهای‌معاصر

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۶۷
رونمایی از یک هدیه جدید به موزه هنرهای‌معاصر

پس از سال‌ها مجسمه‌یی جدید در باغ‌موزه هنرهای معاصر نصب شد؛ این اثر حجمی از سوی تونی کرگ (هنرمند مطرح انگلیسی-آلمانی) به موزه هنرهای معاصر اهدا شده است.

در ابتدای مراسم رونمایی از این مجسمه مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در سخنانی گفت: امروز یکی از روزهای فراموش‌نشدنی موزه هنرهای معاصر تهران است. موزه در چهار سال اخیر تعاملات خوبی با هنرمندان جهان داشت و نمایشگاه‌های مختلفی را در این زمینه برگزار کردیم.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار این هنرمند در سال ۹۶ ادامه داد: سه سال پیش که تونی کرگ را در کارگاهش در دوسلدورف دیدم، فکر نمی‌کردم با شرایط و مشکلات مالی‌ای که داشتیم، بتوانیم نمایشگاه آثار او را برگزار کنیم. اما این موضوع با اهتمام این هنرمند و همکاری‌های افشین درم‌بخش محقق شد. در ادامه علی فرامرزی هنرمند نقاش بیان کرد: در دنیای متکثر امروز که هر روز به ابعاد ارتباطات افزوده می‌شود، گفت‌وگوی بین ملت‌ها (گفت‌وگوی تمدن‌ها) و گفت‌وگوی بین‌ دولت‌ها (دیپلماسی) ابزاری است که می‌تواند راه‌ها را راحت‌تر و کوتاه‌تر کند. امروز دیپلماسی فرهنگی جزو مهم‌ترین گفت‌وگو‌هاست که عده‌یی معتقدند زیرساخت گفت‌وگوهای دیگر را انجام می‌دهد.

او اضافه کرد: من خوشحال هستم، این اتفاق‌ها رخ می‌دهد و ما متوجه این گفت‌وگوها شده‌ایم، زیرا دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر صلح و فرهنگ است. به گزارش ایسنا، در بخش بعدی این مراسم که دیروز نهم اردیبهشت در باغ‌موزه هنرهای معاصر برگزار شد، تونی کرگ گفت: برگزاری نمایشگاه آثارم در ایران برای من خیلی خوب بود و از فضای آن لذت بردم. چیزی که از آن لذت بردم و من را تحت تاثیر قرار داد، این بود که روز افتتاحیه نمایشگاه به دلیل حضور زیاد مخاطبان و شور و اشتیاق آنها به راحتی نمی‌شد آثار را دید. او ادامه داد: پیش‌تر من به عنوان استاد آکادمی، دانشجویان ایرانی داشتم اما وقتی برای نخستین‌بار دو سال پیش به ایران آمدم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم تا گفتمانی ایجاد کنیم. تونی کرگ در پایان گفت که این مجسمه را با نام «ریشه‌ها و سنگ‌ها» به عنوان یادمانی از گذرش بر ایران برای دوستی و تفاهم به یادگار می‌گذارد.

 

ارسال نظر