حاشیه و متن اختتامیه یک جشنواره جهانی

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ - ۰۱:۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۲۰۷۹۷
حاشیه و متن اختتامیه یک جشنواره جهانی

سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درحالی به کار خود پایان داد که بسیاری از جوایز اصلی جشنواره را هنرمندان خارجی گرفتند و مجید مجیدی هم جایزه اخلاق را دریافت کرد.

این مراسم در حالی ساعت 19:30 پنج‌شنبه با یک ساعت تاخیر و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید شروع شد که در دو دوره گذشته، شروع و پایان به‌موقع آیین اختتامیه از ویژگی‌های بارز جشنواره جهانی فیلم فجر بوده و البته به نظر می‌رسد حضور میهمانان خارجی و تشریفات خاص سبب این تاخیر شده بود.

رامبد جوان مجری مراسم در بخش ابتدایی به تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره پرداخت و سپس سیدرضا میرکریمی دبیر جشنواره در سخنانی بیان کرد: دو سال گذشته بیشتر از 3-2 دقیقه حرف نزدم و گزارش ندادم اما در جشنواره هر چه اتفاق افتاد حاصل دسترنج یک تیم خوشفکر و دلسوز بود و از همه اهالی سینما برای اینکه به من در برگزاری جشنواره کمک کردند و همچنین از میهمانان خارجی که رونق جشنواره بودند و بسیار آنها را خسته کردیم، قدردانی می‌کنم.

او با تشکر از آن دسته از اهالی رسانه‌ و کسانی هم که تلاش کردند حاشیه منفی برای جشنواره ایجاد کنند، قدردانی کرد!

این اختتامیه که دقایقی بعد از ساعت ۲۱ به پایان رسید، با حاشیه‌هایی نیز همراه بود که از آن جمله به ناهماهنگی‌هایی در اهدای جوایز می‌توان اشاره کرد. این موضوع، انتقاد و تاسف حاضران ایرانی را در مراسمی که میهمانان خارجی زیادی هم حضور داشتند به همراه داشت.

همچنین پوشش نامتناسب با یک مراسم رسمی همچون اختتامیه جشنواره فیلم فجر توسط برخی داوران و دست‌اندرکاران جشنواره نیز باعث تعجب و انتقاد شده بود؛ آن هم در شرایطی که تقریبا تمام میهمانان خارجی با لباس رسمی به تالار وحدت آمده بودند. هنگام حضور الیور استون روی صحنه، رامبد جوان ابتدا با او سلفی گرفت و به شوخی خطاب به حاضران هم گفت که حتما این لحظه حسادت خیلی از آنها را برانگیخته است.

جوان در بخشی از اهدای جوایز سینمای سعادت هم که معلوم نبود لوح تقدیر فرد برگزیده چه شده از او خواست که به جای جایزه با او سلفی بگیرد.

 

ارسال نظر