تلاش رهبران اروپایی برای حفظ برجام

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۱:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۶۴۵
تلاش رهبران اروپایی برای حفظ برجام

 نیویورک تایمز (چاپ امریکا):

صفحه اول این روزنامه گزارشی از تلاش رهبران اروپایی برای تشویق ترامپ در حفظ برجام منتشر کرده است. طبق این گزارش، مقامات فرانسوی و آلمانی تلاش می‌کنند رییس‌جمهور امریکا را به پایبندی به توافق متقاعد کنند. آن طور که نیویورک تایمز نوشته، مرکل و ماکرون در جریان گفت‌وگوهای جداگانه‌یی با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا از این کشور خواهند خواست تا به توافق هسته‌یی با ایران پایبند باشد و ماکرون در گفت‌وگویی هم هشدار داده که برنامه دیگری برای توافق هسته‌یی وجود نخواهد داشت. آن طور که پیش از این گفته شده، ترامپ بارها اعلام کرده است که توافق هسته‌یی با ایران بدترین توافق (امریکا) بوده است. این دو مقام اروپایی در دیدارهای خود با ترامپ بیشترین تاکید را برای ترغیب ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌یی صورت می‌دهند. در واقع تلاش‌های آلمان و فرانسه ملموس‌ترین اقدام برای صرف‌نظر کردن دولت ترامپ از اقدام علیه توافقی است که در سال 2015 امضا شده است.

 نیویورک تایمز (چاپ اروپا):

این روزها بسیاری از خبرها حاکی از مذاکرات دو کره و همچنین مذاکرات پیش ‌روی امریکا و کره‌شمالی است. آن طور که نیویورک ‌تایمز در صفحه اول خود گفته است، چین در این میان احساس می‌کند کنار گذاشته شده و جایگاه خود را در خطر می‌بیند؛ چرا که پیش از این کره شمالی با کشورهای محدودی ارتباط داشت و چین واسطه‌یی برای ارتباط امریکا و کره‌شمالی شناخته می‌شد. از طرفی به گفته بسیاری از تحلیلگران، مذاکرات میان امریکا و کره‌شمالی تنها به این دو کشور مربوط نمی‌شود. در این میان در روابط روسیه، چین و امریکا نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد که امریکا باید در سطح بین‌الملل به تمام این تغییرات و تنش‌ها دقت کند. در واقع آن طور که گفته شده در این زمینه نیت و بازی واقعی چین و روسیه در تعامل آتی امریکا و کره شمالی از یک‌طرف و همچنین رابطه دو کشور روسیه و چین با امریکا نیز مهم است.

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، عکسی از حادثه زیرگرفتن عابران در تورنتو منتشر کردند. وال‌استریت ژورنال نیز در صفحه اول خود گزارشی از این حادثه نوشت. طبق این گزارش، یک خودرو ون در تورنتو کانادا تعدادی عابر پیاده را زیر گرفته است. پلیس تورنتو می‌گوید که این حادثه در تقاطع خیابان یانگ و فینچ رخ داده و بین 8 تا ۱۰نفر در این حادثه زیر گرفته شده‌اند. پلیس خبر داده که خودرو مهاجم پیدا شده و راننده آن هم دستگیر شده است. خبرگزاری «سی‌بی‌سی» کانادا در گزارشی گفته که امدادگران پس از حضور در محل حادثه گفته‌اند که فقط 5نفر زیر گرفته شده‌اند. پلیس تورنتو اعلام کرده که این خودرو ون پس از برخورد به جدول وارد پیاده‌رو شد. اطراف محل حادثه بسته شده و پلیس از مردم خواسته است که از تردد در این ناحیه پرهیز کنند.

 

 

ارسال نظر