دموکراسی خونبار در کابل

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۵۷۳
دموکراسی خونبار در کابل

 نیویورک تایمز:

شمار تلفات انفجار در کابل، به بیش از 57 کشته و 119 زخمی رسید. طبق گزارش صفحه اول نیویورک‌ تایمز، مقامات افغانستان، از حمله‌یی انتحاری به یک مرکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در کابل خبر دادند. گفته می‌شود این حمله پس از چند هفته وضعیت آرام در کابل صورت گرفت. براساس گزارش‌های منتشر شده، قرار است که انتخابات در ماه اکتبر برگزار شود و نگرانی‌هایی درخصوص مورد حمله قرارگرفتن سایر مراکز ثبت نام وجود دارد. انفجار روز یک‌شنبه در منطقه‌یی در شرق کابل صورت گرفت که اکثریت ساکنان آن را اقلیت شیعه هزاره تشکیل می‌دهند. این اقلیت مذهبی بارها هدف حملاتی قرار گرفته که داعش مسوولیت آنها را برعهده گرفته‌ است. بسیاری افراد اعلام کرده‌اند که این حمله انتحاری ممکن است شوق و انگیزه شهروندان را برای شرکت در انتخابات کاهش دهد؛ چرا که این حمله پس از آن صورت می‌گیرد که مسولان امنیتی از امنیت کامل مراکز ثبت نام رأی‌دهندگان اطمینان داده بودند.

 تایمز:

هنوز داستان رسوایی‌های فیس‌بوک به پایان نرسیده که نخستین پرونده شکایت خصوصی از این شبکه اجتماعی نیز تشکیل شده است. طبق گزارش صفحه اول تایمز، مارتین لوئیس کارشناس امور مالی، به‌دلیل سوءاستفاده از عکس او در آگهی‌های جعلی، از فیس‌بوک شکایت کرده است. آنطور که در این گزارش گفته شده، تبلیغات جعلی گسترده‌یی با استفاده از عکس و نام او در فیس‌بوک صورت گرفته که در نهایت منجر به کلاهبرداری از افراد بوده است. مارتین لوئیس، فیس‌‌بوک را مسوول بررسی صلاحیت آگهی‌دهندگان دانسته و مشاور مالی او، شکایتی را علیه این شبکه اجتماعی تنظیم کرده است. این در حالی است که به‌دنبال رسوایی اخیر کمبریج آنالیتیکا و اتفاقاتی که پیرامون آن در فیس‌بوک افتاد، این شبکه اجتماعی از تنظیمات حریم شخصی جدید خود پرده برداشت. پیش از این گفته شده بود که تنظیمات جدید که براثر شکایت‌های اخیر موسسه حفاظت از اطلاعات قاره اروپا اعمال شده، کنترل بیشتری را پیرامون حریم شخصی در اختیار کاربران می‌گذارد.

 ال‌پایس:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از تظاهرات خشونت‌آمیز در نیکاراگوئه منتشر شده است. طبق این گزارش، اعتراضات به دنبال تصویب قانونی به راه افتاد که سهم بازنشستگی را برای کارگران و کارفرمایان افزایش و مزایا را در کل، کاهش داد. خشونت‌ها روز چهارشنبه (۱۸ آوریل) زمانی آغاز شد که شماری از افراد بازنشسته و دانشجویان به خیابان‌های ماناگوا، پایتخت، ریختند. براین اساس، دانیل اورتگا رییس‌جمهوری نیکاراگوئه، اصلاحات در خدمات تامین اجتماعی را که موجب تظاهراتی در سراسر آن کشور شده، به حالت تعلیق درآورده است. به گزارش ال‌پایس، اورتگا بار دیگر از بخش خصوصی نیکاراگوئه خواست که با پیوستن به مذاکرات به خشونت‌های جاری پایان دهند، اما رهبران کسب و کارها و بخش تجاری می‌گویند که زمانی به میز مذاکره باز خواهند گشت که سرکوب مخالفان متوقف شود.

 

ارسال نظر