برگزاری چند کنسرت متفاوت

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۵۷۱
برگزاری چند کنسرت متفاوت

خواننده و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران از تدارک برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کردستان و تلاش برای اجرای زنده در چند شهرستان خبر داد.

صلاح خضری خواننده و پژوهشگر موسیقی منطقه کردستان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: طی روزهای گذشته کنسرتی را در شهر مهاباد برگزار کردم که این اجرای زنده با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. در این کنسرت گوشه‌هایی از مقام‌های مختلف موسیقی منطقه کردستان به‌ویژه شهرستان مهاباد اجرا شد که در این اجرا، گروه «وفایی» به‌عنوان نوازنده، همراهی بسیار خوبی با من داشتند.

او ادامه داد: ما برای معرفی هر چه بهتر موسیقی کردستان در سبک‌ها و گونه‌های کمتر شنیده شده، تلاش داریم تا غیر از منطقه کردستان در شهرهای مختلف کشور نیز کنسرت‌هایی را برگزار کنیم به‌همین منظور در سال جاری اجراهایی در چند شهر کشور برنامه‌ریزی شده که جزئیات تکمیلی آن متعاقبا برای دوستداران موسیقی نواحی ایران اطلاع‌رسانی می‌شود. البته مانند گذشته برگزاری کنسرت در شهرهای سنندج، سقز و بانه نیز جزو برنامه‌های گروه ماست که امیدوارم بتوانیم در وقت مقرر برای برگزاری آنها اقدام کنیم.

خضری در پایان درباره فعالیت‌های پژوهشی خود نیز بیان کرد: چندی پیش ضبط یک اثر موسیقایی ویژه با همراهی گروه «وفایی» مهاباد را انجام دادیم که با عنوان «سیدوان» در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه همان‌گونه که قبلا هم اشاره کردم برگرفته از یک منظومه قدیمی منطقه کردستان است که روایتگر یکی از خان‌های کردی است که سه فرزندش را به‌دلیل اتفاق‌های مختلف از دست می‌دهد و همین امر منجر به دگرگونی شرایط زندگی پدر از جهات مختلف می‌شود. این اثر یکی از تراژیک‌ترین و کم‌نظیرترین روایت‌های فولکلور منطقه کردستان است که ما به همراه گروه «وفایی» مهاباد در قالب یک اثر موسیقایی گردآوری کردیم.

این پژوهشگر که طی سال‌های گذشته با گروه «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است از برگزاری چند کنسرت مختلف با حضور هنرمندان مطرح موسیقی نواحی ایران همراه با این گروه خبر داد.

 

ارسال نظر