روزگار صلح کره شمالی

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۰۵
روزگار صلح کره شمالی

 نیویورک‌تایمز:

صفحه اول نیویورک تایمز، گزارشی از توقف آزمایش‌های هسته‌یی کره شمالی منتشر کرد. طبق این گزارش، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی با اعلام اینکه کشورش دیگر نیازی به آزمایش هسته‌یی و موشکی ندارد، تاکید کرد از روز شنبه بیست‌ویکم آوریل تمامی آزمایش‌های هسته‌یی و موشکی متوقف خواهد شد. گفته می‌شود که تصمیم پیونگ‌یانگ برای پایان دادن به آزمایش‌های هسته‌یی در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ دو روز پیش‌تر از ملاقات پنهانی مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا با رهبر کره شمالی پرده برداشته بود. آن طور که گزارش شده این تصمیم در جلسه روسای حزب کارگران کره‌شمالی، حزب حاکم این کشور، اتخاذ شده است.

رسانه دولتی کره‌شمالی هم با انتشار اطلاعیه‌یی به تشریح این تصمیم رهبر این کشور پرداخته و نوشته است که کیم جونگ اون گفته دیگر نیازی به ادامه آزمایش‌های هسته‌یی وجود ندارد چرا که این آزمایش‌ها به لحاظ نظامی تکمیل شده‌اند و نیازی به ادامه آنها نیست. آنطور که در این گزارش گفته شده، تنها دقایقی پس از اعلام این خبر دونالد ترامپ در توییتر ضمن استقبال از آن نوشت: «کره‌شمالی موافقت کرده که تمامی آزمایش‌های هسته‌یی خود را متوقف کند و قرار است یک پایگاه عمده در این رابطه را هم تعطیل کند. خبر خیلی خوبی برای کره‌شمالی و تمام جهان. گام بزرگی است. مشتاقانه منتظر دیدار پیش‌رو هستم.»

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تظاهرات ضد صهیونیستی یهودیان مقیم نیویورک منتشر کرد. به گزارش لوموند، یهودیان مقیم نیویورک با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در نیویورک به جنایات این رژیم کودک‌کش اعتراض کردند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا، همزمان با آغاز جشن‌های استقلال اسراییل، در پیام شادباش به این کشور، در توییت خود نوشت که «مشتاق انتقال سفارت امریکا به اورشلیم در ماه آینده است». آنطور که گفته شده، پیش از این نیز صدها شهروند مسلمان، یهودی و مسیحی با برپایی تظاهراتی مقابل سفارت اسراییل در واشنگتن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را محکوم کرده بودند. گفته می‌شود که کریستین زیرمسکی مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات سازمان مسلمانان امریکایی حامی فلسطین هدف از تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی را اعلام همبستگی با ساکنان قدس می‌داند که مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند. همچنین آن را اعتراض مسالمت‌آمیز و تشویق مردم برای تماس با کنگره و وزارت خارجه امریکا جهت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به تجاوزات خود، علیه ملت فلسطین و مقدسات آن بیان کرده است. گفته می‌شود این تظاهرات همزمان با سومین هفته پیاپی تظاهرات فلسطینی‌ها در نوار غزه صورت گرفته است. در حالی که دولت رومانی تصمیم گرفته تا سفارت خود را در اسراییل از تل‌آویو به اورشلیم منتقل کند، و نخست‌وزیر اسراییل نیز گفته که «حداقل 6 کشور دیگر آماده انتقال سفارت به اورشلیم هستند»، فلسطینیان جمعه سی‌ویکم فروردین، برای سومین هفته پی‌درپی در مرزهای غزه با اسراییل تظاهرات کردند.

 

ارسال نظر