حضور چهره‌ها در فجر جهانی

۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۰۴
حضور چهره‌ها در فجر جهانی

دومین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با تاخیر در نمایش برخی فیلم‌ها و نقص فنی و نیز بازار داغ سلفی و کمی هم دعوا همراه شد.

سی و یکم فروردین اگرچه روز دوم

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بود اما به دلیل تعطیلی، جمعیت بیشتری به پردیس سینمایی چارسو آمده بودند که در این بین حضور مردم عادی برای دیدن چهره‌های سینمایی و گرفتن عکس یادگاری و اضافه شدنشان به جمع میهمانان و اهالی رسانه سبب به هم ریختگی و آشفتگی کاخ جشنواره شد.

در این‌ روز تعداد فیلم‌هایی که با تاخیر به نمایش درآمد، به نسبت زیاد بود که یکی از دلایل آن بروز نقص فنی بود که از آن جمله می‌توان به فیلم‌ «بنفشه‌های آفریقایی» مونا زندی اشاره کرد. این فیلم نه تنها خودش با ۵۰ دقیقه‌ تاخیر نمایش داده شد، بلکه در میانه نمایش هم به دلیل مشکل فنی برای دقایقی قطع شد با این حال داستان و کیفیت خوب فیلم‌، تمام تماشاگران را تا پایان نگه داشت.

نکته جالب توجه هم‌ برای تماشای این فیلم بخش بازار، حضور مخاطبانی بود که خیلی به ندرت کارت بازار در دست داشتند.

دیگر فیلم‌ مشکل‌دار روز دوم جشنواره «سراسر شب» فرزاد موتمن بود که اصلا به ساعت نمایش نرسید و این کارگردان به ایسنا توضیح داد که بخشی از مرحله فنی فیلمش تکمیل نشده ولی امکان دارد برای روزهای آینده جشنواره آماده شود. در چند سال اخیر که جشنواره جهانی از جشنواره ملی جدا شده و رضا میرکریمی دبیر آن بوده، فضای حرفه‌یی و نظم یکی از ویژگی‌های بارز آن بوده است؛ ویژگی‌ای که امسال در دومین روز جشنواره با نمایش فیلم‌ ایرانی «هت تریک» رامتین لوافی که پیش از این نمایش داده نشده بود، خدشه‌دار شد و صدای اعتراض بسیاری را درآورد.

امسال علاوه بر کسانی که بلیت خریداری می‌کنند، طبق اعلام قبلی خبرنگاران هم برای تماشای فیلم‌ها باید بلیت رزرو کنند اما حضور میهمانان زیاد این فیلم و بی‌نظمی ایجاد شده، سبب شد تعدادی از کسانی که در صف طولانی و پرازدحام «هت تریک» ایستاده بودند، موفق به ورود به سالن نمایش نشوند و اعتراض آنها با حضور فاطمه معتمدآریا و شنیدن صحبت‌های آنها همراه شد؛ هرچند برخی فرصت‌طلب هم در همین حین دعوا با معتمدآریا سلفی می‌گرفتند.

البته نمایش فیلم‌ «هت تریک» فقط با این حاشیه روبه‌رو نبود، بلکه ورود برخی بازیگرانش از جمله امیر جدیدی و پریناز ایزدیار جمعیتی را به چارسو کشانده بود که از صدای فریاد آنها می‌شد، تشخیص داد فقط برای عکس گرفتن با سلبریتی‌ها آمده‌اند و تعدادی از این افراد را هم می‌شد جلو پله‌های برقی ساختمان به راحتی دید و مشخص نیست آنهایی که در حالت خوشبینانه برای دیدن یک‌ فیلم بلیت خریده بودند، چطور در طبقات برای سلفی گرفتن می‌چرخیدند و از مجموعه خارج نشده بودند.

در این روز برخی اقلام اطلاعاتی جشنواره از جمله برگه راهنمای پردیس و دفترچه جدول روزانه فیلم‌ها به دو زبان انگلیسی و فارسی در اختیار مخاطبان جشنواره قرار گرفت؛ ضمن اینکه کاتالوگ جشنواره هم به صورت دیجیتالی پیش از این در سایت رسمی جشنواره در دسترس بود.

از دیگر نکات قابل اشاره روز دوم جشنواره نشست خبری بازیگر سرشناس ایتالیایی فرانکو نرو بود که با وجود طولانی بودن، مطرح‌ نشدن سوالات خوب اعتراض و گله برخی را پس از نشست به دنبال داشت؛ این نکته بار دیگر فقر اطلاعاتی عده‌یی که به عنوان خبرنگار سینمایی در این‌ جلسات حضور پیدا می‌کنند را نشان داد که در کنار تعدادی دیگر از منتقدان به جشنواره جهانی فقط به عنوان یک دورهمی سالانه نگاه می‌کنند.

از چهره‌های این روز جشنواره هم به رضا بابک، رامبد جوان، صابر ابر، امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، علیرضا قاسم‌خان (مدیرعامل موزه سینما)، مرضیه برومند، فرهاد توحیدی، شقایق فراهانی، سیروس الوند، میترا حجار و مرتضی رزاق‌کریمی می‌توان اشاره کرد.

 

ارسال نظر