تحقق وعده تلخ

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۱۹

 

 دالاس مورنینگ نیوز:

دیروز بسیاری از نشریات، در گزارش‌هایی خبر از صدور فرمان حمله امریکا به سوریه را صادر کردند. به گزارش دالاس مورنینگ نیوز، دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، سرانجام پس از یک هفته تهدید و اتهام‌زنی علیه دولت سوریه درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی در دوما، بامداد دیروز فرمان حمله نظامی به این کشور را صادر کرد. شامگاه جمعه به وقت واشنگتن، بامداد شنبه به وقت دمشق، رییس‌جمهوری امریکا در کاخ سفید جلوی دوربین رسانه‌ها آمد و اعلام کرد حمله‌های هوایی امریکا، در همراهی با بریتانیا و فرانسه، «به اهدافی بوده که با قابلیت‌های تسلیحاتی شیمیایی حکومت سوریه» مرتبط هستند.

این سه کشور می‌گویند حملات صورت گرفته در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی اخیر به دوما است.

این حملات که به‌صورت بسیار محدود انجام شد نشان داد که کشور امریکا گزینه نظامی موثری در سوریه ندارد.

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود از توقف درگیری‌ها و دستگیری معترضان در نوتردام خبر داده است. آ‌ن‌طور که گفته شده پلیس فرانسه با فعالان محیط‌زیست که در اعتراض به احداث یک فرودگاه جدید در محل این پروژه تجمع کرده بودند، درگیر شد و با شلیک گاز اشک‌آور و درگیری تن به تن آنها را از محل خارج کرد. پیش از این گفته شده بود که پلیس فرانسه روز چهارشنبه بار دیگر با افرادی که یک قطعه زمین را در منطقه نوتردام دلاند اشغال کرده‌اند، درگیر شد.  پلیس از سه روز قبل عملیاتی را برای خارج کردن معترضان از این زمین آغاز کرده، اما هنوز موفق نشده است.  پیش‌تر این زمین که در نوتردام دلاند در غرب فرانسه قرار دارد، از طرف دولت برای ساخت فرودگاه اختصاص یافته بود، اما سه ماه پیش دولت این پروژه را کنار گذاشت.  معترضان عمدتا فعالان محیط‌زیست هستند که چند پروژه کشاورزی را در صد‌ها هکتار از زمین‌های این منطقه به اجرا گذاشته‌اند.

 دیلی تلگراف:

هنوز ماجرای مسمومیت نماینده پیشین روسیه در بریتانیا به پایان نرسیده و چالش‌های بسیاری برای روابط این دو کشور ایجاد کرده است. به گزارش دیلی تلگراف، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر بریتانیا گفته است، آژانس‌های اطلاعاتی روسیه برای دست‌کم پنج سال تا پیش از حمله با عامل شیمیایی به جاسوس سابق دوجانبه روس و دخترش از آنها جاسوسی می‌کردند و آنها را تحت‌نظر داشتند.

مارک سدویل مشاور امنیت ملی ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا در نامه‌یی به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نوشت که حساب‌های ایمیل یولیا اسکریپال در ۲۰۱۳ توسط متخصصان هک از سرویس اطلاعات نظامی روسیه هدف حمله قرار گرفته بود. مشاور امنیت ملی ترزا می ‌در نامه خود آورده که این مساله حتمی است که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه نیروهای فراری را اهداف مشروع برای ترور می‌دانند.

 

ارسال نظر