ریه‌ سوری‌ها هدف قدرت‌طلبی‌

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۷۵
ریه‌ سوری‌ها
هدف قدرت‌طلبی‌

 وال‌استریت ژورنال:

تصاویر حمله شیمیایی به دوما، صفحه اول بسیاری از نشریات را به خود اختصاص داد. بسیاری از روزنامه‌ها، دیروز با انتشار تصاویر قربانیان حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، گزارشی از واکنش‌ کشورهای مختلف منتشر کردند. وال‌استریت ژورنال نیز با انتشار این تصاویر، اعلام کرد که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا در واکنش به ادعای گروه‌های مسلح سوری مبنی بر حمله شیمیایی به شهر دوما توسط ارتش سوریه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت که این حمله شیمیایی را محکوم می‌کند و پوتین رییس‌جمهور روسیه را مسوول این حمله می‌داند. این در حالی است که چنین ادعاهایی ثابت نشده است و از قبل برای آن جهت حمله به سوریه برنامه‌ریزی شده است. حتی اگر چنین حمله‌یی صورت گرفته باشد مشخص نیست که کدام طرف آن را انجام داده است. همچنین ارتش سوریه که بیش از 95درصد از منطقه غوطه شرقی دمشق را آزاد کرده است و شهر دوما را به‌طور کامل در محاصره خود دارد هرگز نیاز به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود علاوه بر انتشار عکس و گزارشی از حمله شیمیایی دوما، گزارشی از اعلام آمادگی کره‌شمالی، برای مذاکرات خلع سلاح اتمی منتشر کرد. به گزارش واشنگتن‌‌پست، مقام‌های دولت امریکا به رسانه‌های خبری گفته‌اند در جریان تماس‌ها و گفت‌وگوهای محرمانه میان مقام‌های کره‌شمالی و امریکا، پیونگ‌یانگ در مورد مذاکره بر سر خلع سلاح اتمی «اعلام آمادگی کرده است.» آن‌طور که گفته شده، محوریت در مذاکرات در شبه ‌جزیره کره، مساله خلع سلاح اتمی است و اعلام آمادگی پیونگ‌یانگ در مورد گفت‌وگوی احتمالی بر سر آن، می‌تواند نشانه‌یی از جدیت آن کشور در دیدارهای پیش‌رو با مقام‌های سئول و دیدار احتمالی میان کیم جونگ‌اون رهبر کره‌شمالی و دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، برآورد شود.

 ال‌پایس:

خبر و تصاویر حمله شیمیایی به دوما، در صفحه اول روزنامه اسپانیایی ال‌پایس نیز منتشر شد. این روزنامه، علاوه بر پوشش این خبر، به گزارشی از انتخابات مجارستان نیز پرداخته است. طبق این حزب ضدمهاجران مسلمان ویکتور اوربان پیروز انتخابات مجارستان شد. آن‌طور که گفته شده، اوربان نخست‌وزیر جناح راست ملی‌گرای مجارستان که به‌شدت مخالف حضور مهاجران در کشورش بوده، خودش را نجات‌دهنده فرهنگ مسیحی مجارستان در مقابل مهاجران مسلمان در اروپا می‌داند و در کمپین‌هایش با اشاره به این مساله توانست حمایت میلیون‌ها رای‌دهنده به‌ویژه در مناطق روستایی را به خود جلب کند. براساس گزارش کمیسیون انتخابات مجارستان، میزان شرکت در این انتخابات ۷۰درصد بود که نسبت به سه انتخابات گذشته بیشترین محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر