حق بازگشتی خونین

۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۰۰:۴۱:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۵۰۶
حق بازگشتی خونین

 گاردین:

دیروز بسیاری از روزنامه‌ها در صفحه اول خود تصاویری از راهپیمایی هزاران فلسطینی در نوار غزه منتشر کردند. به گزارش گاردین، در این راهپیمایی که به نام «حق بازگشت» معروف است، هزاران فلسطینی برای دومین جمعه متوالی با شرکت در راهپیمایی در مناطق مرزی باریکه غزه بر حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های خود تاکید کردند. نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سوی راهپیمایان 10 فلسطینی را شهید و بیش از یک‌هزار و 300 نفر دیگر را زخمی کردند که حال شماری از آنان وخیم اعلام شده است. این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه نیز از شهادت دو جوان فلسطینی دیگر خبر داد که جمعه گذشته از سوی نظامیان صهیونیست زخمی شده بودند و به بیان دیگر شمار شهدای راهپیمایی بازگشت بزرگ از آغاز تاکنون به حدود 40 نفر افزایش یافت. فلسطینی‌های ساکن غزه روز جمعه در هشتمین روز راهپیمایی بازگشت بزرگ با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود به تحلیل سفر بن‌سلمان به امریکا پرداخته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، برنامه سفر دو هفته‌یی محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی به امریکا از حیث گستردگی برنامه‌های سفر و فهرست چهره‌های امریکایی که شاهزاده سعودی با آنها دیدار می‌کند از زمان سفر 60 سال پیش رهبر اتحاد جماهیر شوروی به امریکا بی‌سابقه است. طبق برنامه‌ریزی سعودی‌ها، ولیعهد این کشور علاوه بر دیدار با ترامپ با باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون، روسای جمهوری سابق امریکا نیز دیدار می‌کند. کیسینجر، بیکر، رایس، هیلاری کلینتون و جان کری نیز از چهره‌های مهم سیاست خارجی امریکا هستند که دیدار با آنها در برنامه قرار دارد. همچنین در این گزارش گفته شده که نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، ونیتی‌فیر، سان‌فرانسیسکو کرونیکل و آمجله آتلانتیک رسانه‌های طرف مصاحبه با شاهزاده 32ساله سعودی هستند و شورای سردبیری آنها نیز با وی ملاقات خواهند کرد.

 دالاس مورنینگ‌نیوز:

این روزها بسیاری از نشریات احتمال وقوع جنگ تجاری امریکا و چین را مطرح کردند. دالاس مورنینگ‌نیوز نیز در گزارش صفحه اول خود اعلام کرد که وزیر خزانه‌داری امریکا در پی اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه از سوی واشنگتن و پکن ضمن استقبال از گفت‌وگو با چین در این باره، جنگ تجاری با این کشور را محتمل دانست. این درحالی است که دونالد ترامپ علاوه بر اعمال تعرفه بر 1300 کالای وارداتی از چین به ارزش 50 میلیارد دلار در هفته گذشته، اعلام کرد که قصد دارد فهرستی دیگر از کالاهای چینی به ارزش 100میلیارد دلار را شامل تعرفه‌های جدید کند. چین که پیش‌تر در اقدامی تلافی‌جویانه تعرفه برخی کالاهای امریکایی به مبلغ 3میلیارد دلار را افزایش داده بود، تهدید کرد که در صورت عملی شدن تعرفه‌های جدید، اقدامات متقابل را با قدرت پیگیری خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر