دیوار نظامی در مرز مکزیک

۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۳۳۲
دیوار نظامی در مرز مکزیک

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از استقرار ارتش امریکا در مرز مکزیک منتشر شده است. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، دونالد ترامپ اعلام کرد می‌خواهد تا زمانی که دیوار مرزی با مکزیک ساخته شود از ارتش کشورش برای امنیت این مرز استفاده کند. آن طور که گفته شده، ترامپ خواهان ایجاد دیواری در مرز امریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی است اما تاکنون بودجه مورد درخواست وی برای این دیوار در کنگره امریکا تصویب نشده است. همچنین رییس‌جمهوری امریکا با تاکید بر اینکه طرح‌هایی برای استقرار ارتش کشورش برای محافظت از مرز با مکزیک دارد به رهبران مکزیک گفت که بدون تضمین کمک برای تامین امنیت مرزی از توافق تجارت آزاد امریکای شمالی خارج می‌شود. گفته می‌شود که ترامپ همچنین حین نشست با رهبران حوزه دریای بالتیک اعلام کرده تا زمانی که بتوانیم دیوار بسازیم و وضعیت امنیتی مناسبی برقرار کنیم، کارها را نظامی جلو می‌بریم.

 ال‌ پایس:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی حاکی از درخواست استرداد پوجدمون منتشر شده است. طبق این گزارش، دادستان عمومی مرتبط با پرونده بازداشت پوجدمون اعلام کرد که حاضر نیست به دفاعیات وکلای وی گوش دهد و ترجیح می‌دهد پوجدمون به اسپانیا مسترد شود. البته دادگاه آلمانی ۶۰ روز پس از بازداشت کارلس پوجدمون درباره او تصمیم‌گیری خواهد کرد. با این حال دادگاه خواسته است تا کارلس پوجدمون در بازداشت پلیس باقی بماند. در صورت استرداد پوجدمون به مقام‌های اسپانیا، او مطابق یک روند قانونی مورد بازجویی قرار می‌گیرد و در توقیف نگه داشتن او به دلیل خطر فرار توجیه قانونی دارد. با این حال از دید قانون اساسی آلمان پوجدمون می‌تواند اقامه دعوا کند. کارلس پوجدمون، رهبر برکنار شده کاتالونیا به اتهام آشوب و اغتشاش و تمرد از دستورات دولت اسپانیا ماه گذشته میلادی و براساس حکم دستگیری در سراسر اروپا در آلمان دستگیر شد.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، عکس و گزارشی از حضور پوتین در ترکیه منتشر کرده است. طبق این گزارش، پوتین نخستین سفر خارجی خود را بعد از انتخاب مجدد به ریاست‌جمهوری به ترکیه انجام داده است. گفته شده که حدود 3سال پیش با سقوط یک جنگنده روس توسط ترکیه، روابط این دو کشور بسیار بحرانی شد اما رهبران این دو کشور خواهان گذر از چالش‌ها هستند. علت این همسویی در منافع مشترک نهفته است؛ برای دسترسی به بازار انرژی اروپا، ترکیه ارزش زیادی برای روسیه دارد. روابط تجاری دو طرف یکی از مباحث کلیدی در سفر پوتین به ترکیه خواهد بود. این مبادلات برای مسکو اهمیت فراوانی دارد. ترکیه هم در دوره زمامداری رجب طیب اردوغان از غرب و اسراییل فاصله قابل توجهی گرفته و بیشتر به سمت بازیگرانی مثل ایران و روسیه حرکت کرده است.

 

ارسال نظر