توافق خروج شورشیان از دوما

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۲۴۷
توافق خروج شورشیان
از دوما

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه، خبر خروج نخستین گروه از جنگجویان جیش‌الاسلام از دوما، منتشر شد. طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، از زمان آغاز آتش‌بس انسانی در دوما، ۲۲۰۰ تروریست این شهر را ترک کرده‌اند. در این گزارش از توافقی برای خروج تروریست‌ها از دوما به عنوان آخرین پایگاه آنها در غوطه شرقی خبر داد و اعلام شد که روند خروج آنها آغاز شد. گفته می‌شود که توافق با گروه جیش‌الاسلام برای خروج از غوطه شرقی با واسطه روسیه صورت گرفته است، با این حال این گروه تا این لحظه درباره این توافق سکوت کرده است. براساس توافق انجام شده، تروریست‌ها باید تمام سلاح‌های سنگین و متوسط خود را به دولت سوریه تحویل دهند و تمامی سازمان‌های دولتی در دوما کار خود را از سر می‌گیرند.

 گاردین:

دیروز، در صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، خبر درگذشت وینی ماندلا، کنشگر بزرگ آفریقای جنوبی را منتشر شد. گاردین نیز، با انتشار عکسی از او، نوشت که وینی مادیکیزلا ماندلا، از فعالان دوران مبارزات ضد تبعیض نژادی آفریقای جنوبی، در سن ۸۱ سالگی در بیمارستانی در ژوهانسبورک درگذشت. آنطور که در این گزارش‌ گفته شده، او در ۱۹۵۷ با نلسون ماندلا، وکیل و کنشگر ضدآپارتاید ازدواج کرد و از او صاحب دو فرزند شد، اما زندگی آنها در کنار هم چندان نپایید چرا که نلسون ماندلا در سال ۱۹۶۳میلادی به جرم خیانت به کشور دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و تا سال ۱۹۹۰ میلادی در زندان باقی ماند. خانواده وینی مادیکیزلا ماندلا در بیانیه‌یی اعلام کرده‌اند که وینی به دنبال یک بیماری طولانی درگذشت. در این بیانیه آمده است، او شجاعانه علیه آپارتاید جنگید و زندگی‌اش را وقف مبارزه برای آزادی در کشور کرد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، از فاش شدن ارتباط تلفنی پوتین و رییس‌جمهوری امریکا گفته است. طبق گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، در گفت‌وگویی تلفنی به همتای روس خود پیشنهاد دیدار در کاخ سفید را داده بود. آنطور که در این گزارش گفته شده، دو هفته پیش روسای جمهور امریکا و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند که در این گفت‌وگو ترامپ پیشنهاد دیدار با پوتین در کاخ سفید را مطرح کرد. این گفت‌وگوی تلفنی پیش از اخراج دیپلمات‌های روس از امریکا صورت گرفت. براین اساس، معاون رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد با توجه به نیازی که به دیدار روسای‌جمهوری روسیه و امریکا احساس می‌شود، مسکو این موضوع را بررسی می‌کند. انتشار خبر دعوت از پوتین برای سفر به امریکا در حالی است که روابط غرب و روسیه بر سر مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق در انگلیس متشنج شده است.

 

 

ارسال نظر