برپایی جشنواره تئاتر اقتباس از رمان‌های ایرانی

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۳۸:۰۵
کد خبر: ۱۱۹۱۶۵
برپایی جشنواره تئاتر اقتباس از رمان‌های ایرانی

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، برگزاری جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» را براساس تولید آثار نمایشی از کتاب‌ها، رمان‌ها و خاطرات چاپ شده به عنوان یکی از برنامه‌های جدید این مرکز ذکر کرد.

کوروش زارعی درباره اهداف و برنامه‌های مدنظر این مرکز در سال ۹۷ به مهر گفت: قطعا ما علاوه بر اینکه اهداف سال گذشته خود را پیگیری می‌کنیم، اهداف جدیدی هم داریم که یکی از آنها تربیت نمایشنامه‌نویس در سطح کشور است.

او توضیح داد: قرار است طی طرحی از ایوب آقاخانی که اجرا و برگزاری آن نیز بر عهده آقاخانی است در شهرهای مختلف کشور به تربیت نمایشنامه‌نویس و تولید نمایشنامه بپردازیم. می‌خواهیم با این طرح چند نمایشنامه‌نویس جوان و خوب را تربیت و معرفی کنیم. زارعی افزود: اگر نمایشنامه‌های تولید شده کیفیت مدنظر را داشته باشند، چاپ و برای تولید و اجرا از آنها حمایت خواهد شد. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» تاکید کرد: این جشنواره با تولید آثاری براساس کتاب‌ها، رمان‌ها و خاطراتی که چاپ شده و موفق بوده‌اند یا حضرت آقا تقریظ کرده‌اند، برگزار می‌شود و جوایز خوبی برای آن در نظر داریم تا حرفه‌یی‌های عرصه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی در آن شرکت کنند.

او تولیدات نمایشی همزمان در استان‌های کشور را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و اهداف مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال ۹۷ ذکر کرد و توضیح داد: یک نمایشنامه خوب توسط یک نمایشنامه‌نویس خوب نوشته می‌شود و همزمان این اثر در ۳۰ استان کشور تولید و در یک زمان مشخص اجرا می‌شود.

زارعی خبر داد: درحال برنامه‌ریزی هستیم تا جشنواره‌های خود را در خارج از تهران برگزار کنیم. جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد» که سال ۹۷ در شیراز برگزار خواهد شد و قصد داریم جشنواره تئاتر «سوره» را هم در خارج از تهران برگزار کنیم. این جشنواره می‌تواند ۲سال در شهرهای دیگر و یک سال در تهران برگزار شود، هدفمان این است که با این کار از تهران تمرکززدایی کنیم. درحال حاضر نیز با یکی از استان‌ها رایزنی کرده‌ایم و به زودی میزبان جشنواره تئاتر «سوره» مشخص می‌شود.

 

ارسال نظر