روایت تصویری از «جاده باریک در عمق شمال»

۱۳۹۶/۱۲/۲۳ - ۰۱:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۸۷۷۰
روایت تصویری از «جاده باریک در عمق شمال»

رمان «جاده باریک در عمق شمال» نوشته «ریچارد فلاناگان» که جایزه «من بوکر» ۲۰۱۴ را کسب کرد، تبدیل به سریال تلویزیونی می‌شود.

به گزارش «مدیا ویک»، شبکه‌یی استرالیایی رمانی را که سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت جایزه مهم «من بوکر» شد، برای اقتباس تلویزیونی انتخاب کرده است.

«جاده باریک در عمق شمال» ششمین رمان «ریچارد فلاناگان» استرالیایی است که داستان عاشقانه‌ آن در زمان احداث خط آهن بین تایلند و برمه در جنگ جهانی دوم، که به خط آهن مرگ معروف شده بود، اتفاق می‌افتد. پدر «فلاناگان» از زندانیان جنگ جهانی دوم در ژاپن بود و از کسانی که در ساخت این خط آهن مشغول بودند. او در سن ۹۸ سالگی، درست در روزی که نوشتن این کتاب به پایان رسید، درگذشت.

«فایننشال تایمز» این رمان را به عنوان اثری توصیف کرد که «چیزی کم از یک شاهکار ادبی ندارد.» نشریه «آبزرور» هم آن را «رمانی با قدرتی خارق‌العاده» خواند.

به گزارش ایسنا، این کتاب که نخستین بار در سال ۲۰۱۳ روانه بازار شد، بیش از یک میلیون نسخه در ۴۲ کشور جهان فروش داشت و همچنان جزو پرفروش‌ترین آثار در انگلستان، امریکا و استرالیاست.

«فلاناگان» هم از اقتباس رمانش در تلویزیون ابراز خوشحالی کرده و گفته است: خوشحالم که در دوره سریال‌های درام بزرگ تلویزیون، «جاده باریک در عمق شمال» من تبدیل به سریال می‌شود و انتظار می‌رود اثری درخشان، عمیق و باکیفیت از کار درآید.

«جو پورتر» کارگردان این پروژه تلویزیونی است که کتاب «فلاناگان» را «یک اثر مسحورکننده بین‌المللی» خوانده است. «فرمنتل مدیا» کمپانی تولیدکننده این سریال است که پیش از این کارهای موفقی چون «خدایان امریکایی» و «پاپ جوان» را به روی آنتن برده است.

 

 

ارسال نظر