انقلابی در ریاست‌جمهوری چین

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۹۳
انقلابی در ریاست‌جمهوری چین

 وال‌استریت ژورنال:

دیروز، صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها، خبر مادام‌العمر بودن ریاست‌جمهوری شی جین پینگ را منتشر کرده بودند. طبق گزارشی که وال‌استریت ژورنال نیز منتشر کرد، کنگره ملی چین به اتفاق آرا، محدودیت دوره ریاست‌جمهوری را که دو دوره پنج‌ساله بود، برداشت و به این ترتیب شی جین پینگ رییس‌جمهوری کنونی، عملا می‌تواند مادام‌العمر در این منصب باقی بماند. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، گرچه کنگره ملی قدرتمندترین نهاد قانونگذاری چین محسوب می‌شود، اما در واقع این نهاد عملا وظیفه تایید تصمیماتی را دارد که مقامات ارشد حزب کمونیست به آنها دیکته می‌کنند. به این ترتیب انتظار می‌رفت رای‌گیری برای مادام‌العمر کردن دوران ریاست‌جمهوری «شی» نیز بدون کمترین چالشی انجام شود؛ به‌ویژه آنکه از چند ماه گذشته زمینه‌ها برای انجام این تغییر فراهم شده بود.

 فایننشال تایمز:

به گزارش صفحه اول این روزنامه، مقامات بریتانیا خبر از تعویق یک ساله عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی آرامکو توسط عربستان‌سعودی دادند. طبق این گزارش، بریتانیا اعلام کرده است که بعید به نظر می‌رسد عرضه اولیه سهام شرکت نفت دولتی آرامکو عربستان که قرار بود در سال ۲۰۱۸ انجام شود امسال اجرایی شود. به گفته بسیاری از کارشناسان، هنوز لندن از شانس خوبی برای میزبانی عرضه سهام این شرکت برخوردار است، اما هرگونه عرضه شناور سهام آرامکو در نزدیک‌ترین زمان ممکن در سال ۲۰۱۹ اتفاق خواهد افتاد. آن‌طور که گفته شده، عربستان‌سعودی قصد دارد ۵درصد از کل سهام این شرکت که به ادعای آنها ۲۰۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد را در گام اول عرضه کنند. عرضه این بلوک

۱۰۰ میلیارد دلاری در راستای اجرای طرح

محمد بن سلمان ولیعهد این کشور برای تغییر ساختار درآمدی اقتصادی این کشور انجام می‌شود.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبر سقوط بالگرد در رودخانه منهتن را منتشر کرده است. طبق این گزارش، یک‌شنبه شب در پی دریافت گزارش‌هایی درباره سقوط یک بالگرد در سواحل شرقی رودخانه منهتن در نیویورک، نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. طبق این گزارش، در این حادثه 5 نفر کشته شدند و فقط خلبان زنده مانده است. به گفته شاهدان، این بالگرد سرعت بسیاری داشته و با همان شتاب، ارتفاع خود را کاهش داده و سقوط کرده است. همچنین گفته شده که این بالگرد نشانه‌یی خاص از بروز مشکل مانند دود یا پرواز غیرعادی نداشت و بیشتر به نظر می‌رسید در حال نشستن است و بعد از دقایقی شناور ماندن در آب، غرق شد. پس از این حادثه، تصاویر بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نیروهای پلیس را در جست‌وجوی لاشه بالگرد سقوط‌کرده نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر