باز هم حضور در جشنواره خارجی

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۹۰
باز هم حضور در جشنواره خارجی

 انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به جشنواره‌یی در امریکا می‌رود. انیمیشن «آلفابت» ساخته کیانوش عابدی به بخش مسابقه چهارمین دوره جشنواره فیلم «لیونز» امریکا راه یافت.

چهارمین دوره این جشنواره از ۲۳تا ۲۵مارس ۲۰۱۸ برابر با ۳ تا ۵ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود.

«آلفابت» زندگی انسان‌هایی را روایت می‌کند که زندگی کردن را فراموش کرده و از آگاهی و حقیقت دور مانده‌اند. به طور کلی این فیلم در مورد مردمانی است که سال‌هاست الفبای زیستن را از یاد برده‌اند، نمی‌بینند، نمی‌شنوند و سخنی بر لب نمی‌سرایند ولی کلمات بی‌قرار در انتظارند.

عوامل ساخت این انیمیشن عبارتند از کارگردان: کیانوش عابدی، انیماتور: فرنوش عابدی، رندر و کامپوزیت: مرتضی نیتی، ویژوآل: حامد پورکرمان، طراح: امیرحسین نوروزی، بک‌گراند: محدثه پیله‌وران، موسیقی: سروش عابدی، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

همچنین فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در جدیدترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره «فوری مرکاتو» ایتالیا راه پیدا کرد. به‌گزارش مهر، پلان- سکانس ۱۴۵دقیقه‌یی «جاودانگی» که اخیرا به جشنواره نیوکاسل انگلیس راه پیدا کرده بود و تاکنون جوایز بهترین فیلم جشنواره‌های«رویاها» نیویوک و ایسچیا ایتالیا را به دست آورده است در جدیدترین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه جشنواره «فوری مرکاتو» ایتالیا به نمایش درخواهد آمد.

نخستین فیلم سینمایی مهدی فردقادری تاکنون در جشنواره‌هایی ازجمله رم ایتالیا، مونیخ آلمان، ترانسیلوانیا رومانی، تک پلان کرواسی، لوکانیا ایتالیا، هانوی ویتنام و... به نمایش درآمده است. تمام اتفاقات فیلم سینمایی«جاودانگی» در شبی بارانی در قطار رخ می‌دهد و به قصه زندگی 6 خانواده در واگن‌های مختلف قطار می‌پردازد که با جابه‌جایی زمان روایت می‌شود. «جاودانگی» در ادامه فیلم‌های کوتاه پلان- سکانس مهدی‌ فردقادری ازجمله «تناوب»، «دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» ساخته شده است. جشنواره فیلم «فوری مرکاتو» فروردین سال آینده در ایتالیا برگزار خواهد شد. عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی «مستقل‌های ایرانی» است.

 

 

ارسال نظر