تولد میهمان‌ها در قاره سبز

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۸۲۱۲
تولد میهمان‌ها در قاره سبز

گروه گوناگون  دسامبر 2017 سران کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند که در مورد اصلاحات در سیستم پناهندگی به توافق برسند. پیش از این تاریخ نیز اتحادیه اروپا برنامه‌های بسیاری برای کنترل ورود مهاجران ارائه کرده بود اما در سال‌های اخیر به‌ دلیل جنگ‌ و درگیری‌های داخلی در بسیاری از کشورها افراد بسیاری به سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مهاجرت کرد‌ه‌اند و این موضوع چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری برای اتحادیه اروپا به ‌همراه داشته است. آن طور که گفته شده، تقسیم پناهجویان در کشورهای اتحادیه اروپا یکی از راه‌حل‌های ارائه شده برای کنترل جمعیت مهاجران بوده اما تاکنون موضوع تقسیم پناهجویان غیرقابل حل بوده است.

علاوه‌بر جنگ و درگیری‌های داخلی در برخی کشورها پیش از این نیز بسیاری افراد به ‌دلیل شرایط اقتصادی یا سیاسی نامساعد به‌ منظور ساختن آینده‌یی بهتر، کشور خود را ترک و به اتحادیه اروپا مهاجرت کردند. آن طور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، مهاجرت در سال‌های اخیر کل جمعیت اتحادیه اروپا را حدود 500 میلیون نفر کرده است. این موضوع برای برخی کشورهای عضو اتحادیه به‌ دلیل پایین‌ بودن جمعیت و نیاز به نیروی کار خوشایند است. در مقابل بسیاری از کشورها با توجه به بحران‌هایی که در شرایط اجتماعی و اقتصادی آنها با حضور مهاجران ایجاد شده، تلاش‌های بسیاری برای کنترل ورود خارجی‌ها دارند. براساس تازه‌ترین سرشماری صورت‌ گرفته در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا 20کشور سهم قابل‌ توجهی در پذیرش مهاجران داشته‌اند. طبق آمار مجموع جمعیت مهاجران به این 20کشور حدود 18.5میلیون نفر بوده که این تعداد حدود 3.7درصد از جمعیت اتحادیه اروپا را شامل می‌شود. طبق نتایج این سرشماری بزرگ‌ترین جمعیت مهاجران در اتحادیه اروپا به شهروندان مراکش اختصاص دارد. براساس آمار منتشر شده شمار تولد در میان مهاجران مراکشی در اتحادیه اروپا حدود 2.29میلیون نفر اعلام شده که این جمعیت حدود 0.5درصد از مجموع جمعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند. ترکیه، دومین جمعیت بزرگ مهاجران در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد. طبق تازه‌ترین آمار، شمار زاد و ولد در میان مهاجران ترکیه در اتحادیه اروپا حدود 2.08میلیون نفر اعلام شده که این تعداد 0.4درصد از مجموع جمعیت 28کشور عضو اتحادیه را به‌ خود اختصاص داده‌اند. طبق این گزارش روسیه با 1.81میلیون و الجزیره با 1.51میلیون تولد مهاجران در اتحادیه اروپا به ‌ترتیب حدود 0.4و 0.3درصد از مجموع جمعیت مهاجران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق این گزارش، ششمین جمعیت بزرگ مهاجران در اتحادیه اروپا به اوکراینی‌ها و هندی‌ها اختصاص دارد. آن طور که در این آمار گفته شده تاکنون زاد ‌و ولد در میان اوکراینی‌هایی که به 28کشور عضو اتحادیه اروپا مهاجرت‌ کرده‌اند حدود 1.09میلیون نفر و در میان مهاجران هندی 1.06میلیون نفر اعلام شده که این جمعیت نزدیک به 0.2درصد از مجموع مهاجران در این کشورهای را به خود اختصاص داده‌ است.

طبق این گزارش بوسنی‌وهرزگوین، آلبانیا، قزاقستان، چین، پاکستان و امریکا نیز از دیگر جمعیت‌ مهاجران در اتحادیه اروپا به ‌شمار می‌روند که هر کدام حدود 0.1تا 0.2درصد از جمعیت مهاجران را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر