مرگ مشاغل در امریکا با شلیک تجاری ترامپ

۱۳۹۶/۱۲/۱۳ - ۰۶:۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴
مرگ مشاغل در امریکا با شلیک تجاری ترامپ

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود با اشاره به توفان زمستانی امریکا و موج سرمای اروپا گزارشی از حاشیه‌های افزایش تعرفه‌های وارداتی امریکایی منتشر کرد. طبق این گزارش در هفته گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که قصد دارد، تعرفه‌هایی سنگین به واردات فولاد و آلومینیوم اختصاص دهد و با این کار از تولیدکنندگان امریکایی این محصولات حمایت کند. ترامپ با این اقدام ریسک اقدام تلافی‌جویانه شرکای تجاری عمده خود همچون اروپا، کانادا و چین را به جان خرید. به این ترتیب جنگ تجاری که سال‌های پیش با اتهامات ارزی امریکا علیه چین شکل می‌گرفت حالا با ورود امریکا به جبهه دوم شکل تعرفه‌یی به خود گرفته است.  طبق این گزارش ترامپ اعلام کرد، تعرفه ۲۵درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰درصدی بر آلومینیوم به طور رسمی از هفته آینده اجرایی خواهد شد هر چند مقامات کاخ سفید پس از آن اعلام کردند که هنوز جزییاتی از این تصمیم باقی مانده که باید نهایی شود. ترامپ بر این باور است که وضع این تعرفه‌ها از مشاغل امریکا حمایت خواهد کرد اما بسیاری از اقتصاددانان می‌گویند، تاثیر افزایش قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان فولاد و آلومینیوم همچون صنایع خودروسازی و نفت موجب از بین رفتن تعداد بیشتری از مشاغل نسبت به آنچه کاهش واردات در پی خواهد داشت، می‌شود.  آن طور که گفته شده به دنبال این تصمیم دولت امریکا برای اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم «ژان کلود یونکر» رییس کمیسیون اروپا روز جمعه از تدارک اقدام مشابه علیه برندهای مشهور امریکایی خبر داد.

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از تخریب توفان در امریکا گزارشی از موج سرمای سهمگین در اروپا و توفان در امریکا منتشر کرد. طبق گزارش وال استریت ژورنال، وقوع توفان سهمگین در نواحی شمال شرق ایالات متحده دست‌کم ۵کشته بر جای گذاشت.  وزش باد شدید که سرعت آن در برخی نواحی از ۱۲۹کیلومتر در ساعت تجاوز کرد همراه با طغیان آب دریا موجب جاری شدن سیلاب در خیابان‌های شهر بوستون ایالت ماساچوست شد حال‌ آنکه همزمان هواپیماها زمین‌گیر شده و خدمات‌دهی سرویس ریلی نیز به حال تعلیق درآمد.  آن طور که در این گزارش گفته شده بر اثر وقوع توفان که شرق امریکا از ایالت ویرجینیا تا مین را درنوردید حدود یک میلیون و ۷۰۰واحد مسکونی و تجاری واقع در شمال غرب منطقه جغرافیایی موسوم به غرب میانه در خاموشی فرو رفت.

طبق بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، بارش شدید باران در ویرجینیا سبب توقف حرکت قطارها و لغو پروازها شده است.  همان طور که گفته شده، سرعت ورزش باد به 100کیلومتر در ساعت رسید و دولت امریکا مجبور شد برخی از نهادهایش را در پایتخت تعطیل کند. همچنین بارش شدید باران و برف برنامه هزاران پرواز را مختل کرده و موجب بسته شدن دفاتر دولت فدرال در واشنگتن شده است.  در سواحل نیوجرسی و ماساچوست هشدار سیلاب‌های ساحلی و توفان‌های زمستانی صادر شده است.  بیش از نیمی از برنامه‌ پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه لاگواردیا نیویورک لغو و برنامه پروازها در فرودگاه‌های بین‌المللی لوگان بوستون همچنین در فرودگاه‌های نیوآرک و فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی در نیویورک با اختلال مواجه شد.

 

ارسال نظر