مشکلات دیدن مراسم شب اسکار در «دیش»

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۷۹
مشکلات دیدن مراسم شب اسکار در «دیش»

کارگردان «دیش» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش کمدی عنوان کرد در طراحی و نگارش نمایشنامه از فیلم «دایره زنگی» ایده گرفته است اما درنهایت این نمایش اثری مستقل به حساب می‌آید.

رضا غیور کارگردان نمایش «دیش» که در تماشاخانه باران روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش از ششم بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه باران آغاز کرده است و با وجودی که من از سال ۸۳ در حوزه تئاتر فعال هستم اما این نمایش نخستین اجرای عمومی رسمی من محسوب می‌شود چون من پیش از این بیشتر در زمینه نمایش‌های محیطی و پرفورمنس آرت فعال بودم.

او ادامه داد: با وجودی‌که متن از ابتدا به صورت کامل نوشته شده بود اما در طول تمرین‌ها با پیشنهادات بازیگران کامل‌تر شده و لحظات کمدی بیشتری پیدا کرد. «دیش» یک نمایش کمدی است که از دقیقه اول مخاطب را می‌خنداند و به واسطه موقعیت‌های کمدی و بازی‌های خلاقانه بازیگران، لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند اما همه تلاش‌مان را کرده‌ایم که نمایش به لوده‌بازی نزدیک نشود.

غیور درباره داستان نمایش توضیح داد: این نمایش اثری رئالیستی است که داستانش روی پشت‌بام یک آپارتمان می‌گذرد و ماجرای چند دوست را مطرح می‌کند که می‌خواهند با نصب دیش ماهواره مراسم اسکاری را که در آن اصغر فرهادی جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت، تماشا کنند اما درگیری‌های ساختمان ماجراهای زیادی را موجب می‌شود.

 

ارسال نظر