ادامه جنجال‌ها بر سر قبور امامزاده عبدالله

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۷۵
ادامه جنجال‌ها بر سر قبور امامزاده عبدالله

کشف ۵۷ هزار شی قاچاق، انتصابات متعدد در سازمان میراث فرهنگی و آمدن وزیر خارجه فرانسه به ایران ازجمله خبرهای حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در این هفته بود.

در این هفته خبرهایی از افتتاح کاخ نوروز در شهر عشق‌آباد ترکمنستان به گوش رسید. این خبر را سفیر ترکمنستان به خبرنگار مهر داد و گفت: برای نخستین بار یک کاخی به شکل آلاچیق ترکمن در عشق آباد درست شده است که در گینس نیز به ثبت رسیده، ما می‌خواهیم جشن نوروز را در آن برگزار کنیم. او همچنین درباره لغو روادید یا تسهیل در صدور روادید سفر به ترکمنستان نیز گفت: ما با هیچ کشوری لغو روادید نداریم. همچنین در پی تخریب سنگ قبرهای قدیمی امامزاده عبدالله شهر ری، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری خود به این موضوع پرداخت و گفت: تخریب‌کنندگان قبور امامزاده عبدالله نقض قانون کرده‌اند درحالی که در قانون آمده، تشخیص تاریخی و با ارزش بودن آثار بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

سردار امیر رحمت‌اللهی در این نشست خبری همچنین اعلام کرد: در ۱۱ماه گذشته ۵۷ هزار و ۶۹۲ قلم شیء از قاچاقچیان کشف شده که از این تعداد ۲۳هزار و ۷۲۷ قلم شیء آن اصل بوده است.

این هفته در پی نارضایتی ارژنگ امیرفضلی درباره تخریب قبر پدرش در گورستان امامزاده عبدالله مسوولان اداره اوقاف شهر ری از وی دلجویی کردند.

 

 

ارسال نظر