از آغاز تا استعفا در کاخ سفید

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۷۴
از آغاز تا استعفا در کاخ سفید

گروه گوناگون|

در هفته گذشته، خبرها حاکی از استعفای مدیر روابط عمومی کاخ سفید بود. داستان استعفا و اخراج‌های تیم دونالد ترامپ، به نظر پایان‌ناپذیر می‌آید. طبق گزارش‌های منتشر شده، دونالد ترامپ در بحث جابه‌جایی پرسنل کاخ سفید، رکورد تازه‌یی در میان روسای‌ جمهوری امریکا ثبت کرده است. براساس گزارش‌ها، در کمی بیش از یک‌سال که از آغاز به ‌کار دولت ترامپ می‌گذرد، حدود 21 نفر از مقام‌های ارشد دولت امریکا، استعفا کرده یا اخراج شده‌اند؛ تقریبا هر 20 روز یک ‌نفر.

آن‌طور که گفته شده، هوپ هیکس مدیر روابط عمومی کاخ سفید که از نزدیک‌ترین مشاوران دونالد ترامپ بود، هفته گذشته استعفا کرد. با این استعفا، شمار کارکنان روابط عمومی دولت ترامپ که از آغاز ریاست‌جمهوری او تاکنون شغل خود را ترک کرده‌اند، به 4 نفر رسید. گفته شده که هوپ هیکس روز سه‌شنبه در جلسه گفت‌وشنود کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا که در زمینه تحقیقات درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا برگزار شده بود، اعتراف کرد، کارش ایجاب می‌کند «دروغ‌های مصلحتی» بگوید. بسیاری افراد دلیل ناگهانی او را مرتبط با جلسه گفت‌وشنود در کنگره می‌دانند، در حالی که کاخ سفید این موضوع را تکذیب می‌کند. هیکس ۲۹ ساله یکی از نخستین افرادی بود که از آغاز فعالیت انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به خدمت رییس‌جمهوری امریکا درآمد و یکی از قابل ‌اعتمادترین مشاوران او محسوب می‌شد.

طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده، در میان تیم روابط عمومی ترامپ دونالد ترامپ، هیکس بیشترین سابقه حضور در کاخ سفید را داشت. آن‌طور که گفته شده او حدود 197 روز در مقام مدیر روابط عمومی دولت ترامپ، در کاخ سفید مشغول به فعالیت بود و پس از این مدت، از مقام خود استعفا داد. هر چند که هنوز به‌طور مشخص اعلام نشده که چه زمانی هوپ هیکس کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

آن‌طور که در گزارش‌های مربوط به کاخ سفید منتشر شده، شان اسپایسر 21 جولای از مقام خود به‌عنوان سخنگوی کاخ سفید استعفا کرد. پس از هیکس، او به‌عنوان یکی از اعضای روابط عمومی ترامپ، بیشترین سابقه حضور در کاخ سفید را داشت. گفته شده که این استعفا به‌دلیل انتصاب آنتونی اسکاراموچی به‌عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید بود. بر این اساس، شان اسپایسر که مخالف حضور آنتونی اسکاراموچی در کاخ سفید بوده پس از 182روز فعالیت در تیم دونالد ترامپ از مقام خود استعفا کرد. گفته می‌شود که شان اسپایسر، از آغاز دولت ترامپ، در مقام سخنگوی کاخ سفید حضور داشته و نشست‌های او با حاشیه‌های بسیاری روبه‌رو بوده است.

در این میان، رییس دفتر ارتباطات کاخ سفید نیز از مخالفان انتصاب اسکاراموچی به‌عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید بود. آن‌طور که گفته شده، مایکل دوبک به‌دلیل اختلاف با اسکاراموچی و مشاجره شدید با ساندرز سخنگوی کاخ سفید، پس از 86 روز فعالیت در کاخ سفید پیش از استعفا از سمت خود عزل شد. بر این اساس، حضور آنتونی اسکاراموچی باعث استعفا و عزل دو نفر از تیم روابط عمومی دونالد ترامپ بود. این در حالی است که خود او، کوتاه‌ترین زمان حضور در کاخ سفید را داشته است. براساس گزارش‌های منتشر شده زمان فعالیت او در کاخ سفید تنها 11 روز بوده و پس از آن به‌دلیل اختلاف‌نظر شدید با برخی اعضای کاخ سفید از سمت خود عزل شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، حضور اسکاراموچی به‌عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید موجی از اعتراض‌ها را در کاخ سفید به‌دنبال داشت.

 

ارسال نظر