هشدار اتحادیه اروپا به بریتانیا

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۵۳:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۹۰۴
هشدار اتحادیه اروپا
به بریتانیا

تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از اختلاف اتحادیه اروپا و بریتانیا در مذاکرات برگزیت منتشر کرد. طبق این گزارش، میشل بارنیه، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت اعلام کرده که مذاکرات لندن- اتحادیه اروپا به اندازه کافی پیشرفت نکرده است که بتوان تضمین کرد که بریتانیا یک موافقتنامه انتقالی برای دوره پس از خروج به دست آورد. طبق این گزارش، او با این هشدار وی در این زمینه گفت، مسائل مهمی وجود دارد که میان اتحادیه اروپا و انگلیس در راستای دستیابی به توافق دوره گذار محل اختلاف است. به گفته بارنیه، کاربست دینامیک قوانین اتحادیه اروپا در انگلیس پس از برگزیت برای این اتحادیه قابل قبول نخواهد بود. او همچنین اعلام کرده که با توجه به اختلاف‌نظرهای موجود ما تاکنون به توافقی درباره دوره گذار نرسیده‌ایم.

 نیویورک تایمز:

این روزها طرح قانون لغو محدودیت دوران رییس‌جمهوری در چین در صدر اخبار بسیاری از نشریات قرار گرفته است. نیویورک تایمز نیز در صفحه اول خود تحلیلی بر اقدام رییس‌جمهوری چین منتشر کرد. طبق این یادداشت «شی جین پینگ» جسورانه‌ترین کارت سیاسی خود را رو کرد و بر گسترش حکومت خود به طور نامحدود مانور داد. بنابراین با این کار او می‌تواند کنترل سیستم پیچیده کشور را به اندازه کافی حفظ کند تا به رویای تبدیل شدن خود به یک ابرقدرت دست یابد و نفوذ اقتصادی و سیاسی خود را در سراسر جهان گسترش دهد. آن طور که نیویورک تایمز گفته، این موضوع توانسته واشنگتن را با چالش روبه‌رو کند. با وجود اینکه دوره ریاست‌جمهوری شی در سال ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد او حزبش را متقاعد کرده است تا با اعلام برنامه‌یی برای اصلاح قانون اساسی او را به امپراتوری ابدی تبدیل کند.

 واشنگتن پست:

دیروز صفحه اول بسیاری از نشریات علاوه بر اشاره به بحران سوریه، خبری از محدودیت دسترسی کوشنر به اطلاعات کاخ سفید منتشر کردند. واشنگتن پست نیز در صفحه اول خود گزارشی در این باره نوشت. طبق این گزارش، دسترسی «جرد کوشنر» داماد رییس‌جمهوری امریکا به اسناد و مناصب فوق‌محرمانه مسدود شده است. آن طور که گفته شده، این تصمیم پس از بازنگری مقامات کاخ سفید در مورد طبقه‌بندی جدید اطلاعات به ویژه پس از افشای بدرفتاری «راب پورتر» دستیار ارشد ترامپ با همسران سابقش اتخاذ شده است. کوشنر پیش از این مجوز امنیتی موقت داشت و می‌توانست به برخی از محرمانه‌ترین اطلاعات دسترسی داشته باشد. او اکنون «مجوز موقت مخفی» دارد که سطح پایین‌تری از دسترسی را برای او به همراه دارد. طبق گزارش‌ها، کوشنر بدون مطلع کردن شورای امنیت ملی امریکا با مقام‌های خارجی مذاکره می‌کرده است و این مساله نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که آیا مقام‌های خارجی می‌توانند از کوشنر سوءاستفاده کنند یا خیر.

 

ارسال نظر