بازی در «در انتظار گودو»

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۵۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۹۰۲
بازی در «در انتظار گودو»

کارگردان نمایش «چند روایت مجهول و روزانه» عنوان کرد در اجرای این اثر که درباره دغدغه‌های انسان‌های امروزی است دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بازی می‌کنند.

سروش طاهری کارگردان «چند روایت مجهول و روزانه» که در تماشاخانه شانو روی صحنه است به مهر گفت: این نمایش یک کار دانشجویی محسوب می‌شود و همه بازیگران نمایش از دانشجویان من در دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند چون من به‌عنوان استاد دانشگاه خودم را موظف می‌دانم که دانشجویان را با فضای حرفه‌یی آشنا کنم و در حد توانم کاری کنم که آنها دیده شوند. متاسفانه یکی از ضعف‌های دانشکده‌های هنری ما این است که سالانه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر دانشجو می‌گیرند اما فکری به حال معرفی آنها به فضای حرفه‌یی نمی‌کنند. او ادامه داد: برای اجرای نمایشی با حضور دانشجویان احتیاج به متنی پربازیگر داشتم و اینکه نمایشنامه‌یی را انتخاب کنم که با نویسنده‌اش صمیمی باشم و نخواهم هزینه‌یی بابت دریافت متن پرداخت کنم. شهرام کرمی نویسنده این نمایشنامه متن را رایگان دراختیار من قرار داد تا بتوانم آن را با دانشجویانم کار کنم. این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش توضیح داد: «چند روایت مجهول و روزانه» ۸قصه درباره شرایط مجهول و روزمره زندگی ماست که هر مخاطبی با داستان‌های آن همذات پنداری می‌کند. داستان‌ها هیچ کدام به هم ارتباطی ندارند و ۸ روایت مجزا هستند که در اجرا به شکل تصویری در آمده‌اند.

طاهری یادآور شد: این نمایش درباره زندگی همه ماست و دغدغه‌های انسان‌های امروزی را به تصویر می‌کشد. هر کدام از ما حتما چنین مسائلی را تجربه کرده‌ایم که موضوعی که برای برخی خیلی بزرگ است برای عده‌یی خیلی کوچک و بی‌اهمیت شمرده می‌شود و برعکس بحران کوچک زندگی برخی برای عده‌یی دیگر یک مساله بزرگ قلمداد می‌شود و نمایش «چند روایت مجهول و روزانه» نیز همین دغدغه‌ها را به تصویر می‌کشد.

او در پایان درباره دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد: قرار است قطب الدین صادقی نمایش «در انتظار گودو» را برای اجرا در سال جدید آماده کند که من در دورخوانی‌های نمایش حضور دارم. فعلا نقش ولادیمیر را می‌خوانم اما حضورم در این نقش قطعی نیست و ممکن است نقشم عوض شود و مثلا پوتزو شوم. «چند روایت مجهول و روزانه» تا ۱۱ اسفند ماه هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود.

 

ارسال نظر