مرحله جدید «روسیه‌گیت»

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰
مرحله جدید «روسیه‌گیت»

 نیویورک تایمز:

 پس از گذشت ماه‌ها از انتخابات ریاست‌جمهوری در امریکا همچنان موضوع مهم رسانه‌ها، پرونده اتهام دخالت روسیه در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ است. طبق گزارش دیروز نیویورک‌تایمز، رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات نوامبر 2016 هفته پرمشغله‌یی داشت. مدیر سابق اف‌بی‌آی و بازرس ویژه تحقیق در مورد تبانی احتمالی کرملین و ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور کنونی امریکا عملیات خود را به‌طور زیادی تقویت کرده است. آن طور که گفته شده، مولر با «ریک گیتس» معاون پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ وارد معامله‌یی شد که بر اساس آن با همکاری کامل با رابرت مولر از تخفیف مجازات برخوردار خواهد شد. بر اساس اتهامات، اگر گیتس حاضر به همکاری نشود و دادگاهی شود، به چندین سال حبس متهم خواهد شد. این امر انگیزه کافی به گیتس می‌دهد که با مولر وارد معامله شود. این نهمین مورد توافق با دفتر مولر طی 9 ماه تحقیقات تیم بازرسی او محسوب می‌شود.

 یو‌اس‌آ تودی:

دیروز گزارش اول بسیاری از نشریات به مخالفت دادگاه عالی امریکا با درخواست لغو «داکا» توسط دولت ترامپ اختصاص داشت. یو‌اس‌آ تودی نیز در صفحه اول خود گزارشی در این باره منتشر کرد. به گفته این روزنامه، دادگاه عالی امریکا درخواست دولت این کشور برای تجدیدنظر درباره قانون مهاجران موسوم به «داکا» را رد کرد. دادگاه عالی امریکا بدون برگزاری جلسه استماع، درخواست تجدیدنظر دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور در خصوص مهاجران موسوم به «داکا» را رد کرد. با اقدام کنونی دادگاه عالی امریکا، این قانون کماکان به قوت خود پابرجا خواهد بود. لازم به ذکر است، قانون «داکا» (حمایت از مهاجران بدون مجوز) متعلق به دوران باراک اوباما بوده و با تصویب آن به ۸۰۰هزار کودک مهاجر کمک شده است. پیش از این کاخ سفید در مورد حکم دادگاه بدوی که از دولت خواسته است فرم‌های تقاضای تمدید اقامت این گروه از مهاجران را طبق قانون «داکا» همچنان بپذیرد، از دیوان عالی تقاضای فرجام‌خواهی کرده بود.

 واشنگتن پست:

پوتین دستور آتش‌بس روزانه پنج ساعته در غوطه شرقی سوریه را صادر کرد. واشنگتن پست با اعلام این خبر در صفحه اول خود گزارشی از این دستور منتشر کرد. طبق گزارش این روزنامه، شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌یی خواستار برقراری ۳۰روز آتش‌بس در سراسر سوریه شده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین دستور داده است هر روز پنج ساعت آتش‌بس از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر در غوطه شرقی برقرار شود و یک مسیر امن نیز برای خروج غیرنظامیان ایجاد شود. وزیر دفاع روسیه مشخص نکرد که آیا حکومت سوریه و نیروهای متحد آن با پنج ساعت آتش‌بس موافقت کرده‌اند یا خیر. بمباران غوطه شرقی طی هفت روز گذشته یکی از سنگین‌ترین بمباران‌ها در طول جنگ داخلی هفت ساله سوریه را تجربه کرده و به گفته دید‌بان حقوق بشر سوریه طی هشت روز، حداقل ۵۵۶کشته بر جای گذاشته است.

 

 

ارسال نظر