«خرده جنایت‌های زن و شوهری» قضاوت نمی‌کند

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۱۸
«خرده جنایت‌های زن و شوهری» قضاوت نمی‌کند

کارگردان نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری» با اشاره به ویژگی‌های این اثر نمایشی عنوان کرد این نمایشنامه یک درام روانشناسانه است که قابلیت اجرا در هر زمان و مکانی را دارد.

رضا رمضانی، کارگردان نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری» درباره اجرای این اثر نمایشی به مهر گفت: این نمایش اجرای عمومی خود را از ۱۸بهمن ماه در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر آغاز کرده است.«خرده جنایت‌های زن و شوهری» ۲پرسوناژ دارد که من و تبسم هاشمی بازیگران آن هستیم.

او درباره اجرای این نمایش توضیح داد: نمایشنامه «خرده جنایت‌های زن و شوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت بارها و بارها در نقاط مختلف دنیا کار شده که خود من نیز نزدیک به ۲۰ اجرا از این اثر را در یوتیوب دیده‌ام. این نمایشنامه اثری روانشناسانه است که جغرافیایی ندارد و در هر زمان و مکانی قابلیت به صحنه رفتن دارد. دلیل اصلی انتخاب این متن برای اجرا نیز همین مساله بود چون معتقدم داستان این نمایشنامه به شرایط جامعه و اوضاع و احوال خانواده‌ها و زوج‌های ایرانی بسیار نزدیک است و هر دیالوگ آن مخاطب را درگیر کرده و به فکر فرو می‌برد.

رمضانی ادامه داد: اشمیت در این نمایشنامه حتی از یک دیالوگ هم نگذشته و اثری عمیق خلق کرده است. برای روی صحنه بردن این نمایشنامه مجبور به حذف بخش‌هایی از آن شدم اما علاقه‌مند هستم در شرایطی مناسب‌تر و در سالنی دیگر مجددا این کار را اجرا کنم. تلاشم در اجرای این اثر این بوده که قضاوت نکنم و حتی در نمایش پایان نمایشنامه نیز وفادارانه به متن عمل کرده‌ام.

او درباره داستان نمایش توضیح داد:«خرده جنایت‌های زن و شوهری» داستان مردی است که بر اثر حادثه‌یی مرموز دچار فراموشی شده است. زن او را به خانه آورده و سعی می‌کند، گذشته را به شیوه خودش بازسازی کند تا هویت مرد بازگردد اما در این میان حقایقی هولناک آشکار می‌شود. در این نمایش، زن و مرد داستان تا نیمه راه زندگی‌شان آمده‌اند اما هیچ چیز از مفهوم زندگی نفهمیده‌اند. این نمایش سیکل زندگی افرادی را به تصویر می‌کشد که برای فرار از تنهایی و اینکه به هم عادت کرده‌اند در کنار هم می‌مانند.

 

 

ارسال نظر