بایکوت تجاری انجمن سلاح امریکا

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۵۹
بایکوت تجاری
انجمن سلاح امریکا

 واشنگتن‌پست:

 گزارشی که در صفحه اول این روزنامه منتشر شد به تحلیل جنبش تحریم تجاری اسلحه در امریکا پرداخته است. طبق این گزارش از زمان تیراندازی اخیر در ایالت فلوریدا و تقویت مساله ضرورت تشدید کنترل خرید و فروش و حمل سلاح‌‌های گرم در امریکا، فشار‌ها بر صنعت اسلحه‌سازی این کشور تشدید شده است. سازندگان سلاح در امریکا پس از کشتار اخیر 17 دانش‌آموز در مدرسه‌یی در ایالت «فلوریدا» از این پس باید برای بی‌اعتمادی شرکت‌‌های بزرگ که در حال دور شدن از آنها هستند، چاره‌یی بیندیشند. چندین شرکت امریکایی تاکنون انجمن ملی سلاح امریکا (ان‌‌آر‌‌ای) را بایکوت کرده‌‌اند و همزمان کارزارهای اجتماعی برای تحریم شرکت‌‌هایی که از بایکوت آن خودداری کرده‌‌اند، در حال گسترش است. هشتگ «ان‌آر‌‌ای را تحریم کنید»

BoycottNRA # از جمله هشتگ‌‌هایی است که جمعه این هفته بیشترین دنبال‌کننده (فالوئر) را در توییتر داشت. همچنین طبق گزارش واشنگتن‌پست گفته شده که چندین شرکت امریکایی مزایای خود برای اعضای انجمن سلاح امریکا (ان‌آر‌ای) را قطع کرده‌اند و همزمان کارزارهای اجتماعی برای تحریم شرکت‌هایی که از بایکوت ان‌آر‌ای خودداری کرده‌اند در حال گسترش است. در تازه‌ترین تحول روز شنبه (۲۴ فوریه - پنجم اسفند) دو شرکت هواپیمایی دلتا و یونایتد هم اعلام کرده‌اند که تخفیف ویژه اعضای انجمن سلاح امریکا را متوقف می‌کنند.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارش از دفاع دموکرات‌ها از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در مقابل اتهامات جمهوری‌خواهان منتشر کرد. طبق این گزارش، دموکرات‌های عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا با انتشار سندی از وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی در مقابل اتهاماتی که در یک سند مشابه منتشر شده از سوی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته میلادی به آنها وارد شده بود، دفاع کردند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که تحقیقات در خصوص ارتباطات احتمالی او با روسیه، تعقیب توهمات و یک رسوایی غیرقانونی است. در گزارش نیویورک تایمز، یادداشت 10صفحه‌یی دموکرات‌ها از سوی آدام شف نماینده دموکرات ارشد این کمیته تالیف شده و گفته که جمهوری‌خواهان این کمیته ارزیابی اشتباهی در یادداشت ماه گذشته میلادی خود داشتند، چراکه گفته‌اند تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ارتباطات احتمالی کمپین ترامپ با روسیه در نتیجه به وجود آمدن به اصطلاح پرونده «کریستفر استیل» جاسوس سابق انگلیسی و ادعاهای تایید نشده وی درباره ارتباطات ترامپ با روسیه اجرا شده است. این در حالی است که یادداشت دموکرات‌ها برخلاف یادداشت جمهوری‌خواهان مدعی شده که اف‌بی‌آی برای مدت هفت هفته قبل از تحویل این پرونده تهیه شده از سوی کریستفر استیل مشغول تحقیق درباره دستیاران و نزدیکان ترامپ بوده است. گفته شده که سند یادداشت جمهوری‌خواهان از سوی دیوید نانز رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان امریکا و کارمندانش تهیه شده بود و در آن یک تصویر از وزارت دادگستری ترسیم شده که در آن این وزارتخانه به هنگام تبلیغات انتخاباتی ترامپ علیه او غرض‌ورزی کرده اما با این حال اشاره‌یی به نقض هیچ یک از قوانین خاص کیفری نداشته است.

 

 

ارسال نظر