راه درست «برگزیت»

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵
راه درست «برگزیت»

  اکونومیست:

این نشریه در تازه‌ترین شماره خود، گزارشی از راه‌های درست انجام برگزیت منتشر کرد. اکونومیست در این شماره خود، با اشاره به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اعلام کرد که بریتانیا باید بتواند روابط تجاری و مالی خود را با توجه به تجربه نروژ با اتحادیه اروپا حفظ کند. در جلد این شماره، اعلام شده بود که باید بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، درس‌هایی از نروژ گرفت. در این گزارش، به همه‌پرسی 1994 نروژ برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرده و نوشت که با اینکه نتیجه این همه‌پرسی، منفی بود با این‌حال، نروژ توانست روابط تجاری خود با بریتانیا را حفظ کند. نروژ پس از آن همه‌پرسی، با کاهش سقف تعرفه تجاری خود با اتحادیه اروپا، توانست همچنان با این اتحادیه همکاری داشته باشد. این گزارش در حالی منتشر شده که به گفته نخست‌وزیر نروژ، بعید به نظر می‌رسد که مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در موعد خود که اوایل سال ۲۰۱۹ است به پایان برسد.

 دالاس مورنینگ‌نیوز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از طرح محدودیت خرید اسلحه در کنگره امریکا منتشر کرد. طبق این گزارش، دونالد ترامپ، به دنبال حادثه تیراندازی در مدرسه‌یی در فلوریدا اعلام کرد که قرار است در زمینه بررسی سابقه حمل سلاح و سلامت روانی افراد تدابیر بسیار جدی‌تری اتخاذ کنیم. براین اساس، رییس‌جمهوری امریکا در نخستین پیام توییتری خود در صبح روز پنج‌شنبه برای پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه در مدارس این کشور، از تغییر سن مالکیت اسلحه خبر داد. همچنین در این گزارش گفته شده که دونالد ترامپ در چند شب گذشته، میزبان دانش‌آموزان دبیرستان داگلاس فلوریدا در کاخ سفید بود. او در این دیدار اعلام کرد سلاح باید به‌طور مخفیانه در اختیار معلمان قرار بگیرد. او بر بررسی دقیق پیشینه مالکان سلاح تاکید کرد و خواستار سختگیری بیشتر در خصوص فروش سلاح شد.

 وال‌استریت ژورنال:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از درگیری‌ها میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان مسلح در منطقه غوطه شرقی منتشر کرد. طبق این گزارش، در جریان این شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند. همچنین گفته شده وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که روسیه آماده بررسی قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در سوریه است. آنطور که در ادامه این گزارش گفته شده، به‌دنبال این ناآرامی‌ها، ارتش سوریه با انتشار اعلامیه‌هایی برفراز منطقه «الغوطه الشرقیه» در نزدیکی دمشق، از ساکنان این منطقه خواست به مناطق امن تحت کنترل دولت این کشور منتقل شوند. همچنین ارتش سوریه اعلام کرده است که منطقه غوطه به‌طور کامل در محاصره نیروهای ارتش بوده و تروریست‌ها راه فراری ندارند.

 

ارسال نظر