کودکان سوری در خون

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۲۵
کودکان سوری در خون

 گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از یک کودک سوری، گزارشی از حملات جدید و کشته شدن غیرنظامیان در این کشور منتشر کرد. طبق این گزارش، به دنبال درگیری‌های اخیر در غوطه شرقی ۱۲۷ غیرنظامی کشته شدند که ۳۹ نفر از آنها کودکان هستند. همچنین دیدبان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که حداقل ۵۰غیرنظامی از جمله ۱۳ کودک در دومین روز از حملات هوایی در غوطه شرقی کشته شدند. یونیسف نیز، با انتشار یک «بیانیه سفید» که تنها در پاورقی آن نوشته شده «هیچ کلمه‌یی نمی‌تواند برای آنها عدالت را به همراه بیاورد» خشم خود را از کشتار کودکان در سوریه اعلام داشت. در این بیانیه، گیرت کاپالاره رییس منطقه‌یی یونیسف در امور خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: هیچ کلمه‌یی نمی‌تواند برای کودکان کشته شده، مادران، پدران و دوستداران آنها عدالت به همراه آورد.

 ایندیپندنت:

صفحه اول این روزنامه، ضمن انتشار عکسی از درگیری‌های اخیر در سوریه، خبری درباره اصلاحات مجلس عیان منتشر کرد. طبق این گزارش، پیش از این قرار بود که اصلاحات درباره تعداد نمایندگان مجلس عیان صورت بگیرد. چندین بار نیز در این مورد مناظره شد اما ترزا می، برنامه‌ها در این زمینه را به زمانی دیگر موکول کرد. او اعلام کرده که باید اندیشمندانه در این زمینه تصمیم گرفته شود. در حال حاضر نیز نخست‌وزیر بریتانیا تصمیم گرفته تا گروهی جدید از محافظه‌کاران را وارد مجلس عیان کند. آنهایی که خواستار اصلاحات هستند، ترزا می ‌را به شانه‌خالی کردن از زیربار مسوولیت متهم می‌کنند. همچنین گفته شده که تلاش‌ها در زمینه اصلاحات، معمولا به دلایل سیاسی، شکست می‌خورد. آخرین تلاش و بهترین فرصت برای اصلاحات، مربوط به سال 2012 بود که به دنبال اختلاف نظر میان لیبرال‌ دموکرات‌ها و محافظه‌کاران به نتیجه نرسید.

 فایننشال تایمز:

ارتش آلمان با معضلات مالی و نیروی انسانی روبه‌رو است. فایننشال تایمز، در صفحه اول خود با اعلام این موضوع، به گفته یک مقام ارشد نیروهای مسلح آلمان در گزارش سالانه خود از کمبود شدید تجهیزات و نیروی انسانی ارتش آلمان و بدتر شدن اوضاع در سال‌های اخیر خبر داد. در این گزارش گفته شده که به دلیل 15 عملیات خارجی، ارتش آلمان تحت فشار شدیدی قرار دارد. آنطور که در این گزارش گفته شده، سلاح‌های قدیمی و فرسوده و از سوی دیگر کمبود 21هزار افسر جز و کل از مشکلات بزرگ نیروهای مسلح این کشور به شمار می‌رود. این در حالی است که یکی از مقامات ارشد بازرسی نیروهای مسلح ارتش آلمان گزارش مربوط به وجود معضلات و مشکلات مالی و نیروی انسانی نظامیان این کشور را رد کرد و از نقش نیروهای نظامی این کشور در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی قدردانی کرد.

 

ارسال نظر