درخواست پایان تیراندازی‌های غمگین

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۴۱
درخواست پایان تیراندازی‌های غمگین

 نیویورک تایمز:

آن طور که نیویورک تایمز در صفحه اول خود منتشر کرده، تعدادی از نوجوانان دانش‌آموز با برگزاری تحصن در مقابل کاخ سفید اعتراض خود را نسبت به موضع رییس‌جمهوری امریکا درخصوص کنترل سلاح نشان دادند. طبق این گزارش به دنبال حادثه مرگبار تیراندازی هفته گذشته در دبیرستانی در ایالت فلوریدای امریکا، هزاران دانش‌آموز در اعتراض به قانون آزادی حمل سلاح در مقابل کاخ سفید «تحصن خوابیده» برگزار کردند. گفته شده که 17نفر از اعضای گروهی موسوم به «نوجوانان برای اصلاح کنترل سلاح» در برابر کاخ سفید دراز کشیدند تا به صورت نمادین تعداد دانش‌آموزانی را که در این تیراندازی کشته شدند، نشان دهند. سازمانی که این تحصن اعتراض‌آمیز را برگزار کرده است با انتشار بیانیه‌یی گفت که ما این اعتراض را با هدف اعلام همبستگی با کسانی که از این تیراندازی هولناک در فلوریدا آسیب دیدند، برگزار کرده‌ایم. ما از ترامپ می‌خواهیم در راستای منافع جوانان امریکایی اقدام کند و به این تیراندازی‌های غم‌انگیز پایان دهد.

 وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود درباره حمایت ترامپ از تغییر در قانون مالکیت اسلحه خبر داد. طبق این گزارش پس از تیراندازی مرگبار در فلوریدا، کاخ سفید دوشنبه اعلام کرد که رییس‌جمهوری از تلاش‌ها برای ارتقای سیستم بررسی سابقه خریداران سلاح حمایت می‌کند. سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: ترامپ با جان کورنین، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس درباره طرحی صحبت کرده است که براساس آن سیستم نظارت و بررسی سابقه خریداران سلاح تقویت خواهد شد. این درحالی است که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده که ترامپ و جمهوری‌خواهان به ‌شدت مخالف ممنوعیت مالکیت سلاح هستند. لابی دارندگان سلاح از مهم‌ترین منابع مالی نامزدهای جمهوری‌خواه در جریان انتخابات‌ امریکاست. حتی تغییر در قانون مالکیت سلاح و تشدید مقررات آن نیز که عمدتا از سوی دموکرات‌ها درخواست می‌شود اغلب با مخالفت شدید جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده است.

 ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از کرامپ کارن باور، گزارشی از انتخاب این سیاستمدار به عنوان دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان منتشر کرد. طبق این گزارش، دوشنبه «پتر تاوبر» دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان و از افراد نزدیک به «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از این سمت کناره‌گیری کرد. گفته شده که او به دلیل بیماری گوارشی نتوانست در مذاکرات بلندمدت برای تشکیل دولت در کنار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که بعد از انتخابات ماه سپتامبر آغاز شد، شرکت کند. پس از این کناره‌گیری، آنگلا مرکل، کرامپ کارن باور را به عنوان رهبر یا دبیرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان معرفی کرد. پیش از این گفته شده بود که «ینس شپان» که از مخالفان جدی سیاست‌های مهاجرتی مرکل به شمار می‌رود، گزینه اصلی جانشینی تاوبر به شمار می‌رود. طبق این گزارش بسیاری کرامپ کارن باور را به عنوان مینی مرکل می‌شناسند؛ چراکه گفته می‌شود، رویکردها و سبک سیاسی او شباهت بسیاری به مرکل دارد.

 

 

ارسال نظر