دو کودک آماده فرمان کارگردان برای شروع بازی

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۴۰
دو کودک آماده فرمان کارگردان برای شروع بازی

طراح پوستر اصلی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره ویژگی‌هایی که در طراحی به کار برده و تصویر دو کودک که در پوستر حضور دارند، توضیح داد.

علی خورشیدپور درباره ویژگی‌هایی که برای خلق این پوستر درنظر گرفته است، به مهر گفت: آنچه در طراحی این پوستر مدنظر ما بود، این بود که نگاهی تاریخی و اشاره‌یی به دوران ورود سینما به ایران داشته باشیم از همین‌رو برایمان بسیار اهمیت داشت که از عنصری تصویری استفاده کنیم که بتواند این موضوع را نشان بدهد.

او افزود: این عکس برای من فضای خاصی را تداعی می‌کرد به این صورت که وقتی من به این عکس نگاه می‌کردم، فکر می‌کردم این دو کودک در یک لوکیشن شبیه لوکیشن فیلمبرداری قرار گرفته‌اند و حالت‌شان به‌گونه‌یی است که انگار آماده فرمان کارگردان هستند تا نقش خود را بازی کنند. پس من این عکس را یک نوع اشاره به سینما می‌دانستم از طرفی اشاره‌یی به آمادگی برای میزبانی و یک انتظار برای شروع جشنواره جهانی.

خورشیدپور با اشاره به اینکه عکس موجود در این پوستر را با جست‌وجو در بین عکس‌های مختلف پیدا و انتخاب کرده است، اظهار کرد: به نظرم چهره این دو کودک اخمو نیست بلکه آنها جدی هستند. در مواجهه با کودکان هنگام عکاسی متوجه می‌شویم آنها مقداری دستپاچه می‌شوند و شاید علت جدی بودن چهره آنها همین امر بوده باشد. از طرف دیگر حضور یک پسر و یک دختر ویژگی انسانی و غیرجنسیتی به عکس بخشیده که این برای ما جذاب است.

این طراح پوستر با اشار به ترکیب رنگ پوستر سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار کرد: سیاه و سفید بودن این پوستر به این دلیل است که ارجاع تاریخی دارد زیرا در آن زمان هنوز امکان گرفتن عکس رنگی وجود نداشت و این موضوع هم باز اشاره‌یی به قدمت تاریخ سینمای ایران دارد و اینکه سینما از تصاویر سیاه و سفید شروع شد.

خورشیدپور که طراحی لوگوی کتابخانه ملی را در کارنامه دارد، بیان کرد: ما به صورت مکتوب به زبان فارسی و انگلیسی در پوستر نوشته‌ایم «در آستانه ۱۲۰ سالگی سینمای ایران» که همین موضوع به قدمت سینمای کشورمان اشاره دارد در عین حال حضور آن دو کودک در این پوستر تمثیلی از کودکی سینمای ایران در زمان قاجار است چون سینما در این دوران به تازگی وارد ایران شده بود و سال‌های ابتدایی خود را سپری می‌کرد و حالا که به ۱۲۰ سالگی سینمای ایران نزدیک می‌شویم در این پوستر به این موضوع اشاره کرده‌ایم.

 

ارسال نظر