هشدار جهانی در مورد کمبود آب

۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۶۲
هشدار جهانی در مورد کمبود آب

 لوموند:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار تصویری از خشکسالی‌های ایجاد شده در مناطق مختلف گزارشی از بحران کمبود آب منتشر کرده است. طبق این گزارش با توجه به مصرف‌های بی‌رویه آب در سطح جهان، افزایش جمعیت، ساخت و سازها و تولید آلاینده‌ها که منجر به تغییرات اقلیمی شده، وضعیت آب در سطح جهان به حالت هشدار درآمده است. براساس این گزارش هر چند که براساس گزارش سازمان‌های جهانی و مقالات علمی باروری ابرها تا ۴۵درصد اثرات و نتایج مثبتی در جهان داشته اما همانطور که گفته شده، تغییر اقلیم و افزایش دما از عامل اصلی بروز خشکسالی و کاهش بارندگی در سطح جهان است. همچنین انتشار بی‌رویه گازهای گلخانه‌یی و فعالیت‌های انسانی موجب افزایش دما و به تبع کاهش و تغییر توزیع بارش و روان‌آب‌ها در نقاط مختلف دنیا شده است. در ادامه این گزارش گفته شده که کشورها در کنار تغییر اقلیم به طور طبیعی دوره‌های خشک و ‌تر را در چرخه آب و هوایی تجربه می‌کنند.

 ساندی هرالد:

این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار تصویری از ترزا می‌ و نیکولا استورجن، گزارشی از موضع اسکاتلند در برگزیت منتشر کرد. طبق این گزارش وزیر اول اسکاتلند خطاب به نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد:«ما در خطر هستیم خانم می ‌و شما مقصرید!». طبق این گزارش مدت‌هاست که وزیر اول اسکاتلند درخصوص همه‌پرسی استقلال کشورش از بریتانیا با ترزا می ‌به چالش‌های بسیاری برخورده است. پیش از این نیز وزیر اول اسکاتلند، ترزا می‌ را سد راه اسکات‌ها معرفی و از مخالفت او با برگزاری همه‌پرسی استقلال اسکاتلند پیش از خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا انتقاد کرده بود. همچنین نیکولا استورجن گفته بود که در صورت خروج سخت بریتانیا از اتحادیه اروپا که دربرگیرنده خروج از بازار واحد اروپایی است، دولت محلی اسکاتلند وعده برگزاری همه‌پرسی استقلال از بریتانیا را اجرایی خواهد کرد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از جنگ احتمالی امریکا با چین منتشر کرد. طبق این گزارش آدمیرال هری هریس، رییس فرماندهی اقیانوس آرام امریکا در هاوایی و سفیر کنونی این کشور در استرالیا می‌گوید، پکن قصد کنترل بحیره چین جنوبی را دارد و واشنگتن باید برای جنگ احتمالی با چین آماده باشد. به گفته او امریکا باید برای احتمال جنگ با چین آماده باشد و باید در این زمینه به دریافت کمک از استرالیا تکیه کند تا سیستم مستقر بر قوانین بین‌المللی در آسیا- اقیانوس آرام برقرار شود. هریس در انتقادی از قدرت‌نمایی روزافزون چین در این منطقه نیز اعلام کرد که «نیت پکن برای سلطه بر بحیره چین جنوبی کاملا آشکار است و اقتدار نظامی آن به‌زودی به رقیبی برای قدرت امریکا آن هم تقریبا در تمامی حوزه‌ها بدل می‌شود.» هریس از استرالیا به عنوان وفادارترین متحد امریکا در منطقه آسیا- اقیانوسیه یاد کرده و به همکاری نظامی موجود دو طرف در پایگاه‌های نیروی هوایی در «قلمرو شمالی» مانورهای بحری مشترک و انتقال معمول 1500سرباز نیروی بحری از طریق شهر داروین استرالیا اشاره کرد.

 

ارسال نظر